Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulu firma, global ekonomik krize rağmen satışlarda yüzde 25 artış sağlayarak, Japonya’dan Dubai’ye, ABD’den Rusya’ya çok sayıda ülkeye yaklaşık 1,5 yılda 5 milyon dolarlık meyve suyu konsantresi ile salça ihracatı gerçekleştirdi.
Limak Holding’e bağlı Limkon Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ Genel Müdürü İlker Güney, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Nisan 2007’de temelini attıkları tesislerin, 14 Mayıs 2008 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından düzenlenen törenle hizmete açıldığını anımsattı. Yaklaşık 30 milyon avro yatırımla hayata geçirdikleri tesisin, son 12 yıldır meyve suyu sektörüne yapılan en büyük yatırım olma özelliği taşıdığını belirten Güney, "Bugüne kadar toplam 7 bin ton meyve suyu konsantresi ve salça üretimi gerçekleştirdik dedi.
Güney, toplam üretimlerinin yüzde 40’ın› yurt dışı pazarlarda tüketicilerin beğenisine sunduklarına dikkati çekerek, "Bugüne kadar Japonya, Amerika, Dubai, Suudi Arabistan, Rusya, Almanya, Sırbistan, Çekoslovakya, Hollanda ve İsviçre’ye toplam 5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. İç piyasada da Türkiye’nin önde gelen meyve suyu firmalarına ürün tedarik ediyoruz" şeklinde konuştu. Güney, 2010’da ihracat rakamlarını 8 milyon dolara çıkartmayı hedeflediklerini bildirdi.
"SATIŞLARIMIZI YÜZDE 25 ARTIRDIK"
Global ekonomik krize rağmen satışlarını yüzde 25 artırdıklarını anlatan Güney, şöyle devam etti: "Ürün portföyümüzü tüm dünya pazarlarında rekabet edebilir kalitede, rekabete hazır ve aranır hale getirdik. Japon marketleri için onay beldesi aldık. Amerika’da satış için PDA (Food and Drug Administration) ve Kosher belgesi temin ettik. Avrupa ülkeleri için SGF üyeliğine kabul edildik. Tüm bunlar uluslararası tüm uygunluk denetimlerini başarıyla tamamladığımızı ve kalite ölçülerimizin dünya standardında olduğunun göstergesidir. 2008- 2009 yılında sektörle ilgili tüm yurt dışı fuarlara katılarak, özellikle ekonomik kriz anında Amerika pazarına girerek mevcut satış artışını sağlamış olduk." Güney, meyve suyu konsantre sektörünün iç piyasada şişeleme şirketlerinin büyümesine bağlı olarak ekonomik krize rağmen yüzde 8 civarında büyüdüğünü, yurt dışı piyasalarda ise Avrupa ve Rusya’daki ciddi resesyonun bölge satışlarını olumsuz etkilese de ABD, Japonya ve Körfez ülkelerinde yükselen bir trendin yakalandığını sözlerine ekledi.