Çandarlı Limanı’na üç koldan yatırım geliyor

Milliyet
 - 
16.05.2011
Çandarlı Limanı’nda önceki gün gerçekleştirilen temel atma töreninin ardından limanla bağlantılı yeni yatırımların da başlayacağı belirtildi. Türkiye’nin limanlarındaki toplam elleçleme kapasitesinin iki katı büyüklüğe sahip olan Çandarlı Limanı için demiryolu bağlantısını da projelendirdiklerini anlatan Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmir çevre yolunun da limana uzatılacağını aktardı. Karayollarını da, limana yakışır hale getireceklerini dile getiren Bakan Yıldırım, çalışmalara zaman kaybetmeden başlanacağına işaret etti.

“Gemiler 2014’te yanaşır”
Gerçekleştirilen ihalenin mendirek altyapı ihalesi olduğuna dikkat çeken Yıldırım, “İhaleyi sadece mendirek ve altyapı için gerçekleştirdik. Limanın üst yapısı yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştirilecek. Gemilerin limana yaklaşması 2014 yılı sonunu bulur” açıklaması yaptı. Yıldırım, maliyetinin 5 milyar lirayı bulması beklenen yatırımın, 15 bin kişiye istihdam sağlamasının da hedeflendiğini sözlerine ekledi. 3 aşamada inşa edilecek limanın ilk aşamadaki 400 milyon liralık ana ve tali mendirekleri DLH inşa edecek. Diğer bölümler ise yap-işlet-devret modeli ile ihale edilerek kamu ve özel sektör işbirliği ile tamamlanacak. İnşaatta kullanılacak 250 bin metreküp hazır betonun İzmir, Aliağa ve Bergama’daki fabrikalardan temin edilmesi planlanıyor.

‘Pire Limanı, pire gibi kalacak’

Dünyanın en büyük 10 limanı arasına girecek Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın temel atma töreninde, Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın, rakip liman olan Atina Pire Limanı için “Pire, Çandarlı’nın yanında pire kadar kalacak” esprisi dikkat çekti.

Limanın inşasıyla birlikte Akdeniz’deki değişime de işaret eden Yıldırım, “Yıllardır bize gelecek yükler Pire Limanı’na gidiyor. Geldik, kararı verdik ve süreci daha fazla oyalamadık. Bu liman Pire‘den 4 kat büyük olacak. Denizcilerin deve gibi gördükleri Pire Limanı Çandarlı ile pire gibi kalacaktır. Bu başarı Türkiye’nin başarısıdır” dedi.

Özdemir: Türkiye’de bir ilk
Limak İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, ilk etapta 800 metre taş dolgu, bin metre de kazıklı ana mendireğin inşa edileceğini söyleyerek “Bu sistemle yapılacak olan liman, Türkiye’de bir ilk olma özelliğini taşıyacaktır. Bitirmek için ana hedefimiz 900 gün olmasına rağmen daha kısa zamanda tamamlamak için önemli derecede proje, makine, ekipman hazırlığını yapmış bulunmaktayız” diye konuştu.

Müteahhitler süreyi indirdi
Bugüne kadar Türkiye’deki limanların konteyner kapasitesi 6 milyonken, sadece Çandarlı Limanı’nın kapasitesi 12 milyon teu olacak. İlk etapta gemileri korumak için limanın mendireklerini yapacaklarını ifade eden Binali Yıldırım, ayrıca vatandaşların yanında yüklenici firmalar ve müteahhitlerle de pazarlık yaparak 900 günlük süre verilen birinci aşama inşaatını 750 güne indirdi. Firma temsilcisi Nihat Özdemir de bu öneriyi emir kabul ettiklerine işaret ederek inşaatları 750 günde bitirme sözü verdi.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X