Avrupa hava trafiğinin stratejik öneme sahip noktalarından Priştina Uluslararası Adem Jashari Havalimanı’nın işletmesini Limak Kosova Grubu üstlendi. Konsorsiyum, 20 yılda havalimanı için 140 milyon euro yatırım yapacak, yolcu sayısını da 1.5 milyondan 4 milyona çıkaracak
Kosova Priştina Havalimanı’nın Limak Yatırım’a devri gerçekleştirildi. Devir ile Kosova’nın tek havalimanı olarak ülkeyi dünyaya bağlayan Priştina Uluslararası Adem Yaşari Havaalanı, 20 yıllık süreç için yüzde 90 Limak ve yüzde 10 Fransız Aeroports de Lyon ortaklığından oluşan Limak Kosovo International Airport JSC Konsorsiyumu’na devredildi. Havalimanı, Limak Yatırım’ın Sabiha Gökçen’den sonra üstlendiği ikinci havalimanı işletmesi oldu.
TERMİNAL YENİDEN İNŞA EDİLECEK
Priştina Havalimanı’nın 20 yıllık kullanım hakkı için yüzdesel imtiyaz bedeli ödeyecek olan konsorsiyum, ek olarak 140 milyon Euro tutarında bir yatırım gerçekleştirecek. Yolcu sayısını ise yakın gelecekte 1.5 milyondan 4 milyona çıkaracak. Limak Kosovo International Airport JSC, devir ile birlikte işletmeciliğin yanı sıra Priştina Uluslararası Adem Yaşari Havalimanı terminalinin yeniden inşası ile terminal ve otopark işletmesinin yanı sıra yer hizmetleri, yakıt, kargo, apron işletmelerinden ve bunların bakım onarımlarından da sorumlu olacak.
SABİHA GÖKÇEN’DEN UÇUŞ
Kosova Başbakanı Hashim Taçi’nin de katıldığı devir teslim töreninde konuşan Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Bu devirle, Pristina’ya uçuş yapan mevcut havayollarının sayısı ve uçuş noktalarını artırmayı amaçlıyoruz. Kendi işletmemizde olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan karşılıklı uçuşların en kısa sürede başlaması yönünde de ivedilikle çalışacağız. Terminalin inşası da kısa sürede tamamlanacak" diye konuştu.
STRATEJİK ÖNEMİ BÜYÜK
Halen THY, Atlas Jet, Swiss Air, Britisth Airways, Austrian Airlines, Air Berlin, German Wings gibi sayısı 35’e ulaşan hava yolu şirketlerinin düzenli uçuşlarını gerçekleştirdiği Priştina Uluslararası Havalimanı’nı, Almanya, İsviçre, Avusturya, Türkiye, İngiltere, Macaristan, İtalya gibi bir çok ülkeye havayolu ulaşımında bağlantı sağlaması ve güçlü diaspora trafiği ile Orta Avrupa’da stratejik bir öneme sahip bulunuyor. Kosova Priştina Havalimanı’nın işletmesini alan Limak Yatırım ise 2010 sonu itibariyle, enerji, alt yapı ve havalimanı işletmeciliğini kapsayan 17 operasyonel şirketi barındırıyor. Portföy büyüklüğü içerisinde 9’u Türkiye’de 4’ü Gürcistan’da olmak üzere 13 HES, Sabiha Gökçen ve Kosova Priştina olmak üzere 2 havalimanı, İskenderun Limanı, Uludağ Elektrik Dağıtım (UEDAŞ) ve Çamlıbel Elektrik Dağıtım (ÇUEDAŞ) olmak üzere 2 elektrik dağıtım şirketi yer alıyor.