ABD’nin en prestijli yayınlarından ’Risk Management’ yeryüzünün en güvenli beş yerinden biri olarak, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nı gösterdi. Dünyanın en büyük sismik yalıtılmış yapısı olarak gösterilen Sabiha Gökçen terminal binası, listede yer alan tek Türk markası oldu.
ABD’nin en prestijli yayınlarından ’Risk Management’ ve derginin bloğunda yer alan bir makalede, olası risklere karşı dünyanın en dayanıklı beş binası listelenerek, hem suni hem de doğal tehditlere karşı en güvenli yapılara yer verildi. Dünyanın en büyük sismik yalıtılmış yapısı olarak gösterilen İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yeni terminal binası, listede yer alan tek Türk markası oldu.
Geçtiğimiz günlerde birinci hizmet yaşını tamamlayarak, 10 milyon yolcu rakamına ulaşan, Türkiye’nin dış dünyaya açılan yüzü İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, her geçen gün artan yolcu trafiği ile dikkat çekmenin yanı sıra; konfor, güvenlik, dayanıklılık unsurlarını barındırması ve dünyanın en modern deprem koruma sistemine sahip mimari yapısıyla da ilgi çekmeye devam ediyor.
Dünya’da, kurumlar ve insanlar için güvenlik ve risk yönetimi bileşeninin önemine değinilen makalede; İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş.’nin (İGS) 20 yıllık işletme hakkına sahip olduğu İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın depreme karşı en modern sistemlerden biriyle donatıldığına dikkat çekiliyor.
Makalede; Türkiye’nin deprem bölgesinde olduğu ve İstanbul’un kuzey Anadolu fay hattı üzerinde deprem riski taşıdığı belirtilerek, 1999 yılında Türkiye’yi vuran deprem gözönüne alındığında Sabiha Gökçen Dünyada, kurumlar ve insanlar Havalimanı’nın önümüzdeki dönem için güvenlik ve risk yönetimi bileşeninin önemine değinilen makalede; İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş.’nin (İSG) 20 yıllık işletme hakkına sahip olduğu İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın depreme yapıları için büyük bir gelişme olduğu ve örnek teşkil ettiği vurgulandı.
Sabiha Gökçen Havalimanı yeni terminal binasında bulunan sismik izolatörler, ABD’nin aktif deprem bölgelerinden birinde yer alan San Francisco Havaalanı’nda da kullanılan sistemin daha gelişmiş bir uygulaması olarak yerleştirildi. Terminalin dört bir yanında bulunan 300 sismik izolatör; bodrum katlarında kullanılan takviyeli beton kolonlarla binanın en üst kısmının, alt kısımdan bağımsız bir şekilde hareket etmesine imkân vererek, deprem başladığı zaman bodrum katlarının yanlamasına hareket etmesiyle, üst katların yumuşak bir şekilde hareketine olanak sağlanıyor.
Kısaca Sabiha Gökçen Havalimanı Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan ISG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda mevcut terminallerin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonları ve havalimanı oteli ile CİP tesislerini 20 yıl süre ile işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldı. İstanbul Sabiha Gökçen’in 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon avro karşılığı devralan İSG, 500 milyon avroluk yatırım yaptı. İstanbul Sabiha Gökçen’in hızlı büyümesine katkıda bulunacak ve yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkaran toplam 320 bin metrekarelik yeni terminal binası ve ekleri uluslararası normlarda, modern bir mimari anlayışı ile çevreci bir yapı olarak inşa edildi ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete alındı.
En güvenli yapılar listesinde yer alan diğer binalar
> Fort Knox / ABD Altın Deposu Binası
> Svalsgaard Doomsday Seed Vault / Tohum Sığınağı
> Proof 7 World Trade Center / Dünya Ticaret Merkezi
> Bahnhof’s Underground / Veri Merkezi