Limak Grubu bünyesinde; meyve suyu konsantresi, meyve püresi, salça ve her çeşit meyve bazlı ürün işlemek amacıyla faaliyet gösteren Limkon Gıda ile dünya gıda sektöründe lider konumdaki doğal içerik tedarikçisi olan Wild Flavors GmbH ortak yatırıma imza attı. Anlaşma çerçevesinde Limkon Gıda’nın Adana’da yer alan fabrikasında ek yatırım gerçekleştirilecek. İşbirliğinin duyurulması amacıyla Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikada Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ve Wild Flavors GmbH Sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hans Peter Wild’ın katılımıyla imza töreni düzenlendi.
Wild ile Limkon, doğal meyve suyu üretimi için 5 milyon euro tutarında yatırım yapacak
Wild’ın 2004 yılından bu yana faaliyet gösterdiği içecek bazı ve aromalar alanındaki uzmanlığı, Limkon’un konsantre ve püre üretimi üretimindeki uzmanlığıyla birleşerek Türk ve dünya içecek endüstrisine geniş bir portföy sunulmasına imkan sağlayacak. Fabrikada ilk aşamada meyve suyu üretilecek hat için 5 milyon euro tutarında yatırım yapılacak. Yine kapasite artışı sağlayacak olan ikinci aşama yatırımla toplamda 10 milyon euro tutarında yatırım gerçekleştirilmesi öngörülüyor. Limkon fabrikası içinde 800 metrekare kapalı alanda en son teknoloji kullanılarak kurulacak olan yeni hat, sonbahar sonunda faaliyete geçirilecek. Yeni hat ile birlikte Limkon’un yıllık 80 bin ton olan üretim kapasitesi ilk etapta 100 bin tona ulaşacak. Böylece ulusal ve uluslararası pazarın ihtiyacı olan yüksek kalitedeki doğal meyve suyu içeriği tedariği tek kaynaktan sağlanacak.
Limkon, 5 senede 58 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştı
Törende konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Limak Grubu’nun portföyündeki tek gıda firması olan Limkon’un, güçlü iş potansiyelini çok daha yukarılara taşıyacak uluslararası bir ortaklığa imza atmaktan dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Limkon hakkında bilgiler aktaran Özdemir, “Limkon’u Türkiye’nin hammadde üssü Adana’da, 2008 yılında 30 milyon euro yatırımla 40 dönüm arazi üzerine kurduk. Şirketimiz, kurulduğu günden bu yana 5 kıtada 32 ülkeye ürünlerini göndererek 58 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi. Geride bıraktığımız beş yıl içinde sektörün önemli tedarikçilerinden biri olan Limkon, Türkiye’de en büyük nar ve narenciye üreticilerinden biri haline geldi. Yeni iş ortağımız Wild ise, dünya gıda sektörüne doğal içerik üreten en büyük tedarikçidir. Wild ile yapacağımız ortaklık sayesinde Limkon olarak ulusal ve uluslararası alanda çok daha fazla talebe yanıt verecek güce ulaşmış olacağız” dedi.
“Türkiye’deki meyve suyu tüketimi, dünyadaki rakamların çok gerisinde kalıyor”
Nihat Özdemir, Türkiye’de kişi başına yıllık ortalama meyve suyu tüketiminin 11-12 litre civarında olduğunu ve bu rakamın 34 litre olan Amerika Birleşik Devletleri ve 21 litre olan Avrupa Birliği ülkelerinin oldukça gerisinde kaldığına dikkat çekti. Türkiye’de henüz yıllık 1 milyar litre civarında olan meyve suyu tüketiminde dünya pazarının 62 milyar litreye ulaştığını belirten Nihat Özdemir, küresel anlamdaki meyve suyu ihracatının ise 13 milyar doları bulduğunu, ancak Türkiye’nin dünya meyve suyu ihracatındaki payının sadece yüzde 1.7 olduğunu hatırlattı. Özdemir, sözlerine şöyle devam etti: “Bu istatiksel verilerin yanı sıra, Türkiye’nin tarımsal üretime uygun coğrafi yapısı, gelişen ekonomisi, nüfusu ve bilgi birikimi gıda yatırımları açısından cazibe merkezi olmasını sağlıyor. Bu nedenle bu işbirliği bizim gelecek hedeflerimiz için daha büyük önem kazanıyor. Limkon’da kullandığımız modern teknoloji ve önemle sürdürdüğümüz Ar-Ge çalışmalarıyla gıda güvenliği kurallarına uygun üretim yapıyor ve çevreye zararlı atık çıkmaması konusunda hassasiyetimizi koruyoruz. Atık çıkmadığı gibi, meyve ve sebzelerden çıkan posa, kabuk, çekirdek gibi ürünleri de değerlendirerek ekonomiye kazandırıyoruz.”
“Limkon’da kadınlar üretiyor”
Nihat Özdemir, bölgenin istihdamına sağlanan katkıdan da bahsetti. Fabrikada istihdam edilen 110 kişinin yanı sıra, 4.000 dönüm arazi üzerinde yapılan ekim ile yıllık 1.200 kişiye iş imkânı sağlandığını söyledi. Özdemir, “Limak Grubu olarak kadın istihdamına bilhassa önem veriyoruz. Limkon tesislerimizde de toplam çalışanlarımızın %38’ini kadınlar oluşturuyor ve böylelikle kendilerine doğrudan gelir elde etme imkânı vermiş oluyoruz” dedi. Özdemir sözlerini şöyle tamamladı: “Ülkemizin 2023 vizyonunda gıda maddeleri dış ticaretinde net ihracatçı konumunu geliştiren bir Türkiye öngörülüyor. Biz bu işbirliği ile faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde olduğu gibi bu sektörde de 2023 yılı hedeflerimizi destekleyici yatırımlarımıza devam ediyoruz.”