Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu tahtından indirmeyi, Yeni Rakı’yı 1 numaralı anasonlu içecek yapmayı hedeflediklerini bildirdi. Yorgancıoğlu, Tekel’in içki bölümünü aldıktan sonraki son 2 yıl içinde 13 yeni marka çıkardıklarını ve 53 üründe değişiklik yaptıklarını söyledi.
TEKEL’in alkollü içki bölümünü Özelleştirme İdaresi’nden devralan Mey İçki ikinci yılını doldurdu. İki yıl içerisinde 13 yeni marka ve 53 üründe değişiklik yapıldığını açıklayan Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, bundan sonraki hedeflerinin Yeni Rakı’yı dünya markası yapmak olduğunu belirtti. Yorgancıoğlu, "Yeni Rakı’yı Avrupa’da 1 numaralı anasonlu içecek yaparak Yunan rakısı Uzo’yu tahdından indireceğiz" dedi.
İLK HEDEF ALMANYA: Yeni Rakı’nın tanınmasının ve tüketilmesini sağlamak için Almanya pazarında çeşitli organizasyon ve kampanyalar düzenlediklerine dikkat çeken Galip Yorgancıoğlu, "Almanya’da bugün 3 milyon litre Yeni Rakı tüketilirken 10 milyon litre Uzo tüketiliyor. Daha önce 1.5 milyon litre Yeni rakı tüketimi söz konusuydu. Yani yüzde 100’lük bir büyüme söz konusu" dedi. Yorgancıoğlu içkide bir dünya markası yaratmak için önce o ülkenin turizm potansiyelinin yüksek olması gerekitiğine dikkat çekti. Yorgancıoğlu, "Bugün bir Fransız şarabı veya bir İtalyan şarabının dünya markası olmasının en önemli nedeni bu ülkelerin turzim potansiyelidir. Çünkü turist ülkesine dönerken o ülkenin kültürünü de yanında götürüyor" dedi.
İHRACAT 20 MİLYON EURO: Yorgancıoğlu, yıllık ihracatlarının 20 milyon Euro olduğunu, hedeflerinin ise sadece rakıda 23 milyon Euro’luk ihracata ulaşmak olduğunu söyledi. Mey İçki’nin toplam ihracat rakamının 4 milyon litreye ulaştığını kaydeden Yorgancıoğlu, "Neredeyse yüzde 100’lük bir büyüme söz konusu. Toplamda 40’a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Mesela bu ülkeler arasında Yunanistan, Güney Kore, Romanya, Çek Cumhuriyeti, Gürcistan ve Polanya bulunuyor. İhracat portföyümüzde Irak, Afganistan ve Lübnan gibi ilginç ülkelerde var. Biz savaş zamanında bile Irak’a ihracat gerçekleştirdik" dedi.
ÜRETİM YÜKSELDİ: Galip Yorgancıoğlu, şirketin önemli yatırımlara imza attığını belirterek, toplamda 129 milyon 615 bin litrelik üretim kapasitesine ulaştıklarını açıkladı. Yorgancıoğlu, "Ürünlere yeni çeşitler ekledik. Bunlar arasında yeni piyasaya sürülen Bazooka Votka, Tekirdağ Altın Serisi ve likör markası Hare bulunuyor. Alt yapı yatırımlarımızı ve kurumsallaşmamızı tamamladık" dedi. Yorgancıoğlu, "Şişelenmiş ürün kapasitemiz rakıda 66.2 milyon litre, birada 13.5 milyon litre, votka, cin, likörde 17.5 milyon litre, şarapta 30.5 milyon litre, konyak, brendide 1.4 milyon olmak üzere toplam 129.6 milyon litre. Ayrıca ara ürün kapasitemiz hububat alkolü, şeker kamışı alkolü, üzüm alkolü olmak üzere 26 milyon litre. 4 bin tonluk anason işleme ve saklama kapasitemiz mevcut" dedi.
PAZAR LİDERİYİZ: Mey İçki’nin rakıda yüzde 80’lik oran ile pazar lideri olduğunu kaydeden Yorgancıoğlu, şunları söyledi: "Rakı, votka ve cinde açık ara pazar lideriyiz. Rakı’da yüzde 81’lere varan oran, votkada yüzde 80.31’e, cinde ise yüzde 88.13’lere ulaşıyor. Şarapta ise henüz birinci yılımızı tamamlamadan yüzde 5’lik pazar payına ulaştık. Bu arada efsane buzbağ, yapılan değişiklikler sonrasında pazar payını 10 kat arttırdı."
Vergimiz 917 milyon YTL’ye çıktı, rakı pazarı küçüldü
2005 yılında 917.4 milyon YTL’lik vergi ödediklerine dikkat çeken Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, "Son yıllarda rakı pazarında bir küçülme söz konusu. Rakı pazarındaki küçülmenin en büyük etkenleri vergiler, her türlü içkinin ithalatı, depremler ve krizlerdir. Ancak bizim amacımız rakı pazarındaki bu küçülmeyi yeni oyuncularla birlikte 2006 yılında durdurmak ve önümüzdeki yıllarda rakı pazarını eski günlerine getirmektir" dedi. Yorgancıoğlu, "1998’de 73 milyon litre olan rakı pazarı bugün 40-45 milyon litreye geriledi" dedi.