Yap-İşlet-Devret Yöntemi ile Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından geçen yıl ihale edilen Sabiha Gökçen Havalimanı bugün imzalanan sözleşme ile yeni sahiplerinin oldu. Törene havacılık medyasından sadece AirportHaber davet edildi.
Sabiha Gökçen Uluslar arası Havalimanının işletilmesi ve yeni dış hatlar terminal binası ihalesini kazanan LİMAK-GMR-MAHB ortak girişimi tarafından kurulan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslar arası Havalimanı Yatırım yapım ve İşletme A.Ş ile Savunma Sanayi Müsteşarlığı arasında uygulama sözleşmesi imzalandı.
İmza törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül başta olmak üzere LİMAK ve ortaklarının yetkilileri, Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar, Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mehmet Kutlu, DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, Genel Müdür yardımcısı Funda Ocak, Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı haydar Yalçın, havacılık sektöründen Kuzu Havayolları Genel Müdürü Fatih Yurdakul, Sabiha Gökçen Havalimanı Genel Müdürü İbrahim Büyükyumukoğlu ve çok sayıda davetli katıldı.
İmza törenine geçilmeden önce Savunma Sanayi Müsteşarlığı yetkili ve bu ihalenin komisyon başkanlığını yapan Mete Aslan, şirketlerin yapılarının tamamen incelendiğini, LİMAK Grubunun ortaklarının çalışmalarını da yerinde gördüklerini ifade ederek, “Bu ortaklığın başarılı olacağına inanmaktayız” dedi.
Ortaklar adına bir konuşma yapan LİMAK temsilcisi Ebru Özdemir, “Ülkemiz havacılığı 2000’li yılların başlamasıyla ciddi mesafeler kaydetti. Rakamlara bakacak olursak Türkiye Havalimanlarında 2000–2007 yılları arasında toplam yolcu rakamlarında yıllık ortalama %14 artış yaşanmıştır. Aynı dönemde İstanbul’da bu artış oranı ortalama %13 olara gerçekleşirken Sabiha Gökçen Havalimanı Türkiye ve İstanbul ortalamasını yaklaşık 6 katı artış sağlayarak yıllık %80 civarında büyümeye ev sahipliği yapmıştır. Yaşanan söz konusu gelişme ve potansiyel bizleri bu yatırımı yapmaya yönlendirdi. Amacımız iş dünyasının ve konut sektörünün yeni cazibe merkezi olan İstanbul Anadolu Yakasının sunduğu artan olanaklar ve yeni yapacağımız yeni yatırımlar sayesinde Sabiha Gökçen Havalimanının aynı hızlarda büyümesinin devamını sağlamaktır. LİMAK, GMR ve Malaysia Airports arasında gerçekleştirilen bu stratejik ortaklığın yarattığı sinerjinin ülkemiz havacılık sektörüne ço önemli katkıda bulunacağına inanıyorum. Sektöre yeni vizyon getirecek olan bu ortaklık ulusal ve uluslar arası arenada da yeni fırsatların takipçisi olacaktır” dedi.
20 yıllık kullanım hakkı olan Sabiha Gökçen Havalimanı 9 Temmuz 2007 tarihinde 1.920 milyar Euro gibi rekor bir rakama ihale edilmiştir.
İmza töreninde Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül’de bir konuşma yaparak, “İktidara geldiğimizde masraf kapısı olan bu havalimanını Ulaştırma Bakanlığımıza devretmek istedik. 200 milyon Dolara verecektik Sabiha Gökçen Havalimanını. Ama 56 trilyonda borcu vardı. Bakanımız Binali Yıldırım o zaman burayı almak istemedi. Ama bize öyle yardımcı oldu ki, şimdi Sabiha Gökçen havalimanının önemini hep beraber bir kez daha görmüş olduk” dedi. Vecdi Gönül Sabiha Gökçen Havalimanına adı verilen ilk bayan pilotumuz Sabiha Gökçen’i de unutmayarak, “Belgrat’a tek başına uçan ilk bayan pilot. O havacılığımızın mümtaz bir simasıydı” diyerek şükran duygularını gizlemedi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’da bakanlığı döneminde yapılan çalışmaları bir kez daha anlatarak, “Havayolunu halkın yolu haline getirdik. Uçmayı imtiyazdan ihtiyaç haline dönüştürdük. Artık İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı doğu ile batı arasında bir hap olacaktır” şeklinde konuştu. Ayrıca Yıldırım, bugüne kadar verdiği emek ve katkılardan dolayı İbrahim Büyükyumukoğlu’na teşekkür etti.
AirportHaber’in sorularını yanıtlayan Ebru Özdemir, “O kadar mutluyum ki, kelimelerle ifade edemiyorum bu mutluluğumu. 3 Mayıs’ta yeni terminal için temel atacağız. Temel atma törenine Sayın Başbakanımız da katılacak. En kısa zamanda terminali de devralacağız” şeklinde konuştu.