Sosyo kültürel ve ekonomik seviye yükseldikçe sağlıklı içeceğe yönelim arttı

Ortadoğu
 - 
20.04.2011
Türkiye’de meyve suyu sektörünün son yıllarda büyüme gösterdiği, kişi başı yıllık meyve suyu tüketiminin 12 litreyi bulduğu ancak, halen Amerika ve Avrupa’daki tüketiminin yarısının altında kaldığı bildirildi. 

Fenerbahçe Kulübü Başkan Vekili Nihat Özdemir’in yönetim kurulu başkanı olduğu Limak Holding bünyesinde, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren Limkon Meyve Suyu Konsantre Tesisi’nin üretim Müdürü Şükrü Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "sosyo kültürel ve ekonomik seviye yükseldikçe sağlıklı içeceğe yönelimin arttığını" ifade etti. 

Yılmaz, Nisan 2007’de temelini attıkları tesislerinin, 14 Mayıs 2008 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından düzenlenen törenle hizmete açıldığını anımsatarak, yaklaşık 30 milyon avro yatırımla hayata geçirdikleri tesisin, son 12 yıldır meyve suyu sektörüne yapılan en büyük yatırım olma özelliği taşıdığını söyledi. 

Türkiye’nin en büyük konsantre meyve suyu üretim tesislerinden olan Limkon’un 13 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 40 bin metrekare alanda kurulu bulunduğunu, günlük ortalama 600 ton meyve suyu üretim kapasitesine sahip olduğunu bildirdi. 

Yılmaz, meyve suyu konsantresi, meyve püreleri ve püre konsantreleri ile önemli içecek markalarının ham madde tedarikçisi olduklarını, yıllık 120 bin ton olan üretimlerinin yüzde 70’ini ihraç ettiklerini belirterek, şunları kaydetti: 

"23 ülkeye meyve suyu konsantresi ihraç ediyoruz. Yeni Zelanda’dan Amerika ve Kanada’ya kadar geniş bir pazar yelpazesine sahibiz. Japonya, Arabistan, Almanya, İngiltere, Hollanda, Rusya, İtalya, Fas, Cezayir, Irak, Tunus, Kore, Ukrayna, Polonya gibi ülkeler de portföyümüz arasında yer alıyor. Üretimimizin yüzde 30’unu ise yurt içindeki meyve suyu üreticilerine veriyoruz. " 

-İÇECEK KÜLTÜRÜNDEKİ DEĞİŞİM- 

Yılmaz, Türkiye’de meyve suyu sektörünün son yıllarda büyüme gösterdiği, kişi başı yıllık meyve suyu tüketiminin 12 litreyi bulduğunu ancak, bu rakamın halen Avrupa’daki tüketimin yarısının altında kaldığını belirterek, "Oysa, bundan 3-4 yıl önce Türkiye’de yıllık tüketim 7-8 litre civarındaydı. Avrupa’da yıllık kişi başı meyve suyu tüketimi 25 litre iken, Amerika’da bu oran 35 litre. Her şeye rağmen kaydedilen aşamayı önemli buluyoruz" dedi. 

Türkiye’de meyve suyu sektörünün 2009’dan bu yana yüzde 6 büyüme gösterdiğini, alkolsüz içecek sektörünün ise dünyada her yıl yüzde 2, 6 ile 3 arasında büyüdüğünü anlatan Yılmaz, "Türkiye’de, geçen yılın istatistiklerine göre yıllık tüketim 840 milyon litre, önümüzdeki iki yıl içerisinde bu rakamın katlanarak artmasını bekliyoruz" diye konuştu.
Sitemizde, siz misafirlerimize daha iyi bir web sitesi deneyimi sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Ziyaretinize varsayılan ayarlar ile devam ederek çerez politikamız doğrultusunda çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.
İzin ver
Reddet
X
X