Gaziantep (İHA) - Limak tafarından 36 yıl süreyle TCDD’den işletme hakkı devralınan Limakport İskenderun, hem Türkiye hem de bölge ticareti için önemli çalışmalara imza atmaya devam ediyor. İskenderun Limanı’nın işletme hakkını alan Limak, konteyner operasyonlarını başlattı. Dünyanın en büyük konteyner hatlarından Maersk Denizcilik’e ait E.R. Santiago isimli konteyner gemisi geçtiğimiz gün Limakport İskenderun’a yanaşmıştı. Böylece bölgedeki kuruluşların ticaret hızını artıracak konteyner operasyonlarının ilk adımı atılmış oldu.
Gaziantep’te basın mensuplarıyla bir araya gelen Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir ve Limak Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bacaksız, limandaki yatırımın öneminden bahsetti. Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, İskenderun limanının her geçen gün transit ticaretteki önemini daha da artırdığını söyledi. Özdemir, "Limanı devraldığımız günden bu yana hem bölge sanayicilerinin hem de Türkiye’nin diğer bölgelerinde çalışmalar yapan firmaların işini kolaylaştırmak adına adımlar atıyoruz. Son olarak 13 Mart’ta konteyner operasyonumuzu başlattık. Bu operasyosyon hem maliyet hem de hız açısından bölge sanayicilerin işine büyük katkı sağlayacak. Konteyner operasyonlarının başlaması ile Çin, ABD, Hindistan, Yunanistan, Suudi Arabistan gibi ülkelerden gelecek olan hammaddeler, özellikle Gaziantep, Kahramanmaraş, Adana, Hatay, Şanlıurfa, Malatya ve Adıyaman gibi liman çevresindeki illerde yer alan fabrikalara daha hızlı ve düşük lojistik maliyetlerle ulaştırılabilecek. Liman ayrıca maden ve mermer ihracatı için de katma değer sağlayacak. Başta Kuzey Irak olmak üzere lokasyonun sağladığı avantaj ile transit ticaretin artışına da büyük katkıda bulunacak" dedi.
Limak İskenderun Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bacaksız ise, konteyner operasyonu ile birlikte bölgedeki iş hacminin genişleyeceğini kaydetti. Bacaksız, "Limak Grubu olarak İskenderun Limanı’na yaptığımız yatırımın çok doğru bir karar olduğunu düşünüyoruz. Bu yeni iş kolumuzda, öncelikli olarak bölgemizin ihtiyaçlarını belirleyip, yatırımlarımızı buna göre şekillendirerek daha güçlü ilerliyoruz. Konteyner operasyonu ile birlikte sektördeki işleyiş de hız kazanacak. Sanayi firmaları hammadelerini kolaylıkla sağlayacak, yeni işler, yeni yatırımlar için onlarda cesur olacak. 2023 yılında Türkiye’nin ihracat hacminin 500 Milyar dolar olması hedefleniyor ve bu ihracat büyük ölçüde limanlardan yapılacak. Bizde bu süreç içerisinde önemli bir yer edinmek istiyoruz" diye konuştu.