Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, 3. havalimanının zemin etütlerinin yıl sonunda biteceğini söyledi. Artan yolcu trafiğine dikkat çeken Özdemir, "Projenin 2017’ye yetişmesi şart” dedi
İstanbul’a yapılacak 3. havalimanıyla ilgili yer tartışmaları sürüyor. Bu tartışmalar sürerken ihaleyi kazanan Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu’ndan ilk açıklama geldi.
Projede şu anda zemin etütlerinin yapıldığını söyleyen Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, ’yer hatalı’ iddialarına şu yanıtı verdi: "Dünyada tek zemin iyileştirmesi yapılan yer burası değil. Artık inşaat mühendisliği de çok gelişti. Biz oradaki zemini bir şekilde iyileştireceğiz. Bu tartışmaları biraz önyargılı buluyorum. Sonuç olarak ihalede bize verilen yer burası ve Ulaştırma Bakanı da yerin değişmeyeceğini açıkladı. Yıl sonuna kadar zemin çalışmasını tamamlamayı hedefliyoruz. Olumsuz bir şey çıkacağını, bu aşamadan sonra değişme ihtimalinin olacağını sanmıyorum." Özdemir. hesaplanan maliyetin üzerine çıkılacağı konusunda da "Biz yatırım tutarını, gelirini, havalimanı açıldığında kaç yolcu olacağını, bunların hepsini varsayımlar üzerinden fizibiliteye koyduk. Tabii ki sapma olabilir. Sabiha Gökçen’de de tahminimizden 40 milyon euro ekstra para harcamıştık" dedi.
Hava trafiği % 14 artıyor
Bütün dünyanın bu projeyi beklediğini ifade eden Özdemir, "Bu yılı Sabiha Gökçen 24 milyon, Atatürk Havalimanı 55 milyon yolcuyla bitirebilir. Dünyadaki yolcu sayısı yüzde 5 artıyor, Türkiye’de son 10 senedir yüzde 14 artıyor. Türkiye’nin trafiği böyle artmaya devam edecekse, muhakkak yeni bir havalimanına ihtiyaç var" diye konuştu. Projenin 90 milyon yolcu kapasiteli birinci fazını 29 Ekim 2017’de açacaklarını vurgulayan Özdemir, "Eğer bu havalimanı 2017 sonunda bitmezse, İstanbul bitecek, hiçbir yere uçamayacağız” dedi.
Finansmanda sıkıntı yok
Finansman çalışmalarına da değinen Özdemir, şöyle konuştu: "Bankalarla finansman görüşmelerimiz devam ediyor. Finansman euro bazında olacak, euro da negatif faize gidiyor. Dolayısıyla biz finansmanda bir sıkıntı görmüyoruz.”
Elektrikten sonra havacılıkta eğitiyor
KOSOVA’NIN tek uluslararası havalimanı olan Priştina Adem Yaşari Havalimanı’nı 2010 yılından bu yana işleten Limak, Boğaziçi Üniversitesi ve Priştine Üniversitesi iş birliğiyle Limak Airport Services Institute (LimakASI’yi hayata geçirdi. Kosova’da elektrik dağıtımını da yapan Limak, bu alanda da KEDS Akademi’yi hayata geçirmiş, 50 öğrenci mezun ettikten sonra programın ikincisini başlatmıştı. Limak’ın ülkedeki ikinci sosyal sorumluluk projesi olan LimakASI, 30 öğrenci ile başladı. Öğrenciler 6 ay sürecek teorik ve uygulamalı eğitimin ardından 3 ay boyunca staj yapacak. Eğitim programını tamamlayanlar, Priştine Uluslararası Adem Jashari Havalimanı’nın yanı sıra 70 ülkedeki yüzden fazla havalimanında ve ilgili sektör kuruluşlarında çalışmalarına imkan sağlayacak sertifikalara sahip olacaklar.
1.1 milyar euroluk iş yapılır
EBRU Özdemir, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yüzde 40 hisselerinin Malaysia Airports Holdings’e devrinin izin aşamasında olduğunu, yıl sonuna kadar sürecin tamamlanacağını belirtti. Özdemir, enerji sektörü ve 3. havalimanına konsantre olmak istediklerini, gelecek sermayeyle krediler de hesaba katıldığında 1.1 milyar euroluk daha iş yapabileceklerini söyledi.
Çimentoda Afrika’ya açılıyor
EBRU Özdemir, çimento sektöründe Afrika’ya açılacaklarını belirterek, "Fildişi Sahilleri’nde bir öğütme tesisi kuruyoruz. Anlaşmasını imzaladık. 50 milyon dolarlık bir yatırım olacak. Mozambik’te de yatırımımız olacak" dedi.