İstanbul’a yapılacak 3’üncü Havalimanı daha bitmeden yatırım çekmeye başladı. Airbus alanda bakım, onarım ve lojistik üssü kurmak istiyor. Şirket, Limak’tan 20 dönümlük arazi talep etti.
Sadece Türkiye’de değil tüm bölgedeki havacılık dengelerini değiştirmesi beklenen İstanbul’a yapılacak 3’üncü Havalimanı, şimdiden yabancı yatırımcıların radarına girdi. Daha yapım aşamasındayken dünyanın iki uçak üreticisinden biri olan Airbus’tan yatırım talebi geldi. Geçtiğimiz hafta Pirştine’de yürütülen havacılık eğitim projesi LimakASI’nın öğrencileriyle birlikte Airbus’ın davetlisi olarak Fransa’nın Toulouse kentine giden Limak Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, burada hem üretim tesisini gezdi hem de dev şirketin yöneticileriyle görüştü. Toplantı sonrasında beraberindeki gazetecilere bilgi veren Özdemir, Airbus Gayrimenkul Bölümü’nün üst yöneticilerini kendilerinden yatırım için yer talep ettiklerini açıkladı.
ALIMLAR DOĞU’YA KAYIYOR
Airbus yöneticilerine 3’üncü Havalimanı’yla ilgili bir sunum yaptıklarını anlatan Özdemir, şöyle konuştu. “Projeyle yakından ilgileniyorlar. Söylediklerine göre artık uçak siparişleri Batı’dan Ortadoğu’ya doğru kaymış. Geçen yıl gelen 140 sipariş içinde bir İngiltere varken, geri kalanı Orta ve Uzakdoğu’dan gerçekleşmiş. Dolayısıyla ‘bizim bu pazarlara yakın olmamız gerekiyor. Uçakların bakım, onarımlarının yapıldığı, yedek parça ve simülatörlerin bulunduğu bir lojistik üs kurmayı planlıyoruz. Nasıl bir işbirliği yapabiliriz’ diye sordular. Bir yer kiralamak istediklerini söylediler.”
PLAN DEĞİŞTİRDİLER
Airbus’a master planındaki bir araziyi gösterdiklerini belirten Özdemir’in verdiği bilgileye göre dev uçak üretici ilk etapta 20 dönümlük bir arazi kiralamayı planlıyor. Özdemir, “Bu daha ilk adım, Airbus’ın projesi gerçekleşirse dünyanın iki büyüğünden biri İstanbul’a gelmiş olacak. Airbus’ın kendi okulları var. ‘sizi Türkiye’deki okullarla evlendiririz’ dedik. Buranın uçak firmalarının lojistik üssü olacağına inanıyorum” dedi.
Airbus’ın daha önce bu yatırımı farklı ülkelerde yapma kararı aldığını söyleyen Özdemir, “Ancak daha sonra, işlerin planladıkları gibi gitmemesinden dolayı Türkiye’ye yönelmişler. Türkiye’deki nitelikli işgücünün de bunda etkisi var. Çünkü diğer ülkelerde İngilizce bilen insan bulma konusunda sıkıntı yaşamışlar. Bir başka etken de THY’nin yurtdışındaki başarısı oldu” diye konuştu.
Konumuna paha biçilmez
LİMAK-Kolin-Cengiz-Kalyon-Mapa Ortak Girişim tarafından hayata geçirilecek 3’üncü Havalimanı’nın coğrafi açıdan çok stratejik bir konumda olduğunun altını çizen Özdemir, “Bu coğrafi konum parayla satın alınamayacak kadar kıymetli. Bu nedenle tüm dünya havacılık piyasasının gözü bu havalimanında. Airbus gibi dev şirketlerin burada yer istemesi Türkiye’nin havacılık üssü olması açısından önemli” dedi.
Lyon ve Nice havalimanı özelleştirmelerine bakıyoruz
EBRU Özdemir, Avrupa’da yeni havalimanı özelleştirmeleriyle ilgilendiklerini ifade etti. Özellikle Fransa’yı takip ettiklerini anlatan özdemir, “Burada da seçimler var. Lyon ve Nice havalimanlarını izliyoruz. Lyon’lu ortağımız da bizi bu konuda motive ediyor. Havacılık sevdiğimiz bir iş. Avrupa’ya katma değer yatarabileceğimizi düşünüyoruz” diye konuştu.
Enerjide holdigleşecek
LİMAK’IN enerji yatırımlarından bahseden Ebru Özdemir, “Enerji alanında dikey entegrasyonunu tamamlamış en büyük gruplardan biriyiz. Önümüzdeki dönemde enerji grubumuzu bir araya toplayıp, Limak Enerji Holding’i kurabiliriz. Hedefimiz üretim ve dağıtımda Türkiye’nin ilk 3’ü arasına girmek” dedi.