Özdemir: Limakport Türkiye’nin gurur projesi olacak

Küresel Ana Haber
 - 
10.12.2012
Limakport İskenderun Limanı’ndan başlayan düzenli ROPAX seferleri ihracatçıya güvenli yol alternatifi sunuyor. Sadece 3 ayda ROPAX gemileri ile 5 binin üzerinde tır, ihracat seferine çıktı.

İskenderun Limanı işletme hakkı devri ihalesini 372 milyon dolarlık teklifi ile kazanan Limak, Türkiye ve bölge ticareti için çok önemli bir girişime daha imza attı. Yapılan yatırımlarla şu an 550 metre uzunluğunda rıhtım, 15.5 metre su derinliği, 200 bin metrekarelik istifleme sahası, kara ve demiryolu bağlantısına sahip (intennodal) kapalı ambarları ve modern ekipmanları ile konteyner elleçlemeye hazır hale gelen LimakPort İskenderun Limanı’nda Sisa Denizcilik’in işletme güvencesinde düzenli olarak ’ROPAX’ seferlerinin başlaması nedeniyle düzenlenen törene Adalet Bakanı Sadullah Ergin ile Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı katıldı.

- ROPAX gemileri ile 3 ayda bin yolcu taşındı LimakPort İskenderun Limanı’ndan başlayan ROPAX seferleri, 2 gemi ile haftada 2 kez olarak gerçekleştiriliyor.

Tırlar Mısır Port Said Limanı üzerinden Ortadoğu’daki farklı destinasyonlara ulaşıyor. Hem tır hem de yolcu taşıyabilen gemiler, 185 tır ve 320 yolcu kapasiteli ve ayrıca 62 adet soğutuculu (Thermo King) araç taşıma özelliğine sahip. Özellikle bölgeye ihracat yapanlar için ticaretin devamlılığı adına güvenli bir alternatif sunan gemilerdeki yüksek donanım; araç şoförlerinin gemi ile seyahat edebilmesi, organizasyon kolaylığı ve zaman kayıplarının minimize edilmesini sağlıyor.

Yalan dönemde LimakPort’tan düzenli olarak Suriye-Tartus ve Lübnan-Tripoli seferlerinin başlaması için çalışmalar da devam ediyor. ROPAX seferlerinin başladığı Ağustos ayından bu yana, 5 binden fazla tır ve 3 binden fazla yolcu hedef limanlara taşındı.

- Devirden sonra 1.5 milyon ton yük elleçlendi

Törende konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, ROPAX seferlerinin başlamasının Kuzey Afrika ve Arap Yarımadasındaki ülkelere ihracatın devam edebilmesi için çok önemli bir gelişme olduğunun altını çizdi. ROPAX seferlerinin sadece Doğu Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki illerden değil, Türkiye’nin diğer bölgelerinden veya Avrupa üzerinden gelip aynı destinasyonlara gidecek araçlar için de kullanılacak bir alternatif olacağım vurgulayan Özdemir, Suriye’deki sıkıntılar nedeniyle zor duruma düşen her sektörden ihracatçının ticaretine devam edebilmesi ve pazar payını kaybetmemesi açısından güvenli bir alternatif oluşturduklarını söyledi. Zor dönemde ihracatçıya destek olmaktan mutluluk duyduklarını belirten Nihat Özdemir; "Limak İskenderun Limanı’ndan başlattığımız düzenli ROPAX seferleri bölge sanayicilerimize, ithalat ve ihracatçılarımıza alternatif taşıma imkanı sağlıyor.

ROPAX gemileri ile gerçekleştirilen taşıma hem güvenli, hem ucuzdur, hem de zaman olarak karayoluna göre birçok avantaj sunmaktadır. Sanayicilerimiz ihracatına devam edebilecektir; fırlarımız boş beklemek yerine çalışmaya başlayacaktır; şoförlerimiz güvenli ve rahat bir şekilde gidecekleri ülkelere daha kısa bir zamanda varırken; yakıt tüketimleri ve araçların eskime oranları düşecektir" dedi.

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkam Nihat Özdemir, LimakPort İskenderun Limanı’nda 2012 yılının hemen başından itibaren altyapı ve inşa çalışmalarına başlandığını belirterek, limanın modern ve uluslararası bir altyapıya ulaşması için çok hızlı yol kat ettiklerini söyledi. Nihat Özdemir, bugüne kadar yürütülen çalışmalar neticesinde elde edilen iş sonuçlarını şöyle sıraladı: "Limanımıza gelen ve limanımız üzerinden giden yüklerde çeşitliliği artırdık. Devir gününden bu yana toplam 1.5 milyon ton kuru yük elleçlendi. Öte yandan Nisan ayından itibaren başlayan araba gemileri ile 25 bin otomobilin transit olarak Irak’a şevki gerçekleşti ve bu hizmet halen devam etmektedir. Şimdi de ROPAX seferlerimizle ihracatçının işini sürdürebilmesine destek oluyoruz" dedi.

Devrin gerçekleştiği günden bugüne toplamda 150 milyon doları aşan tutarda yatırım yapıldığını ifade eden Nihat Özdemir; "Şu an sahip olduğu 550 metre uzunluğunda lineer rıhtım, 15.5 metre su derinliği, hem kara hem liman içine kadar uzanan demiryolu bağlantısıyla (intermodal) Türkiye’de tek olan limanımız, 200 bin metrekarelik istifleme sahası, kapalı ambarları ve modem ekipmanları ile artık limanımız konteyner elleçlemeye hazır hale geldi.

Limanımız genel olarak ise, 752 bin metrekare toplam alanı, 16 bin metrekarelik kapalı ambarları ile de Türkiye’nin en büyük limanlarından biridir. İnşaatı tamamlanan yeni rıhtımların yanı sıra, 365 metre uzunluğunda 48 metre genişliğinde ve 2 adet rampası olan iskelede genel kargo, dökme ve proje yükleri gibi tüm kuru yüklerin ve arabaların operasyonu kolaylıkla ve etkin bir şekilde yapılabilmektedir" dedi. Yatırımların ikinci aşamasına da başlandığını açıklayan Nihat Özdemir, önümüzdeki dönemde limanın güney tarafındaki rıhtım ve sahaların yenileneceğini, bu yatırım kapsamında 370 metrelik lineer bir rıhtım ve yaklaşık 200 bin metrekarelik ilave konteyner sahası inşaatı yapılacağını vurguladı.

Nihat Özdemir; "Devam eden inşaatımıza paralel olarak, limanımız için özel olarak sipariş edilen, STS ve RTG olarak tabir ettiğimiz elleçleme ekipmanları 2013 yılı Temmuz ayında işletmeye alınacak ve 2013 yılının sonunda kapasitemiz 1,3 milyon TEU’ya ulaşacak. Dış liman yatırımlarımızla birlikte hedefimiz, 3 milyon TEU’ya ulaşarak, hem Türkiye’mizin hem de Doğu Akdeniz’in en önemli intermodal konteyner limanlarından biri olmak. Bu hedef için gerekli tüm yatırımlarımız devam edecek" dedi.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X