Sabiha Gökçen’i alan Limak’ın gözü otoyollarda
Sabiha Gökçen Havalimanını 1 Mayıs ’ ta devralacak olan Limak , köprü ve otoyol ihalelerine de girmeye hazırlanıyor . Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir , enerji dağıtım işine de girmek istediklerini söyledi . GÜLFEM VARLIK İSTANBUL
Sabiha Gökçen Havaalanı ihalesini , GMR Infrastructure Limited, Malaysia Airport Holdings Berhard konsorsiyumu ile 1 milyar 932 milyon euroya kazanan Limak , şimdi de köprü ve otoyol özelleştirmesi ihalelerine hazırlanıyor . Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir , Türkiye ’ de özelleştirmesi beklenen köprü ve otoyol ihalelerine sadece Limak olarak girmeye hazırlandıklarını açıkladı . 1 Mayıs itibariyle devralacakları Sabiha Gökçen’in ihale bedelini 3 yıl sonra ödemeye başlayacaklarını belirten Özdemir , Limak’ın gelecekteki yatırım planları hakkında bilji verdi . Sabiha Gökçen’i toplam 250 milyon euroluk yatırımla , 30 ayda İstanbul ’ un yeni havalimanı üssü haline getirmeyi planladıklarını kaydeden Özdemir , " 3 Mayıs ’ ta Sabiha Gökçen ’ e yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli , 125 bin metrekare büyüklüğünde yeni bir dış hatlar terminali , 60 odalı otel , 3 katlı otopark ve ilave apron eklemek için temel atacağız . 1 milyar 932 milyon euronun ilk taksidini ödemeye başlayacağımız Ocak 2011 ’ e kadar inşaatı bitirmeyi planlıyoruz " dedi .
Enerjide de büyüyecek
Daha önce Petkim , Tekel sigara , Karayolları binası , doğalgaz , çimento ve liman ihalelerine giren Limak , Hintli ortakları GMR Infrastructure Limited ile yurtdışında 4 havaalanı ihalesiyle daha ilgileniyor . Enerji sektöründeki yatırımlarına değinen Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir , 3 yeni santral yap tıklarını ve şimdiye kadar Devlet Su İşleri için 5 baraj inşaatı gerçekleştirdiklerini vurguladı . Özdemir , kuracakları santraller ile 2011 yılma kadar 2 , 5 milyon megawatthk enerji kapasitesine ulaşacaklarına işaret ederek , " Enerji ve doğalgaz dağıtım işine girmek istiyoruz . Otoyol ve köprülerin özelleştirmesiyle de ilgileniyoruz . Henüz özelleştirmenin tek paket mi , yoksa ayrı ayrı paket halinde mi yapılacağı kesinleşmedi . Her çeşit otoyol özelleştirmesi ve İstanbul köprüleriyle ilgileniyoruz . Karayolu , havalimanı , limanlar ve enerji dahil birçok sektörde olacağız " açıklamasında bulundu .
Yeni ihaleleri takibe aldık
Havalimanı ihaleleriyle ilgili bilgi veren Limak Yatırım CEO ’ su Murat Dedeoğlu ise GMR Infrastructure ile Doğu Avrupa ’ da 3 , Türkiye ’ nin doğu komşularında da bir havalimanı ihalesini yakın takibe aldıklarını söyledi . Dedeoğlu , Sabiha Gökçen ’ de yer hizmetleri ücretlerinde fiyat artışı olmasının beklenmemesi gerektiğini , çünkü bu fiyatların devlet tarafından belirlendiğini ifade etti . Sabiha Gökçen Havalimanını seçen havayolu şirketlerinde ciddi bir artış olduğuna dikkat çeken Dedeoğlu , " Sabiha Gökçen ’ den uçmaya başlayan havayolu şirketleri 3 ay içinde yüzde 85 ’ lik doluluk oranına ulaşıyor . Yolcumuz hazır , bize uçak lazım " dedi . Dedeoğlu , Sabiha Gökçen ’in kargo açısından da çok ciddi potansiyel barındırdığını dile getirerek , Türkiye ’ de havalimanı müteahhiti bir şirket bulunmadığına dikkat çekti . " Terminal yapmak gökdelen yapmaktan çok farklı bir şey değil ama komple havalimanı müteahhitliği çok farklı bir konu " diyen Dedeoğlu , Türkiye ’ de henüz bu alanda profesyonelleşmiş bir şirketi bulunmadığını ifade etti .