Dış hat yolcusunu bir yılda yüzde 28 artıran Sabiha Gökçen Havalimanı, krizde maliyetini düşürmek isteyen işadamlarının da tercihi haline geldi abiha Gökçen Havalimanının CEO’su Gökhan Buğday, Sabah’ın havalimanındaki gelişmeler ile ilgili sorularını yanıtladı.
30 ayda tamamlanacak terminal inşaatını 18 ayda tamamlayarak 29 Ekim 2009’da işletmeye açılacağını söyledi. 36 tane yabancı havayolu şirketi ile son 3 ayda görüştüklerini belirten Buğday, "Ağırlıklı olarak Avrupa ve Ortadoğu’dan şirketler bunlar. Yüzde 60 olan doluluk oranlan şu anda yüzde 85-90’lara geldi. Gelenler de uçuş sayılarını artırmak istiyorlar" dedi. Toplam 330 milyon euroluk yatırımla bu inşaatı sürdürdüklerini belirten Buğday, "183 bin m2’lik ek bir terminal yapıyoruz. 25 milyon yolcuya çıkabilecek bir altyapıya sahip olacak. Modern bir yapı olacak. Çevreci bir yapı olacak. Havacılık fuarları da düzenlenebilecek" dedi.
THY ile görüşmelerin devam ettiğini belirten Buğday, "Onların bizden bekledikleri var, bizim de onlara sunacağımız bir takım avantajlar var. iki taraf üzerinde görüşüyor. 2009 ve 2010’da buradaki pozisyonunu alacağını tahmin ediyoruz. 2009’da belli oranda uçağını buraya konuşlandırabilir. Gerekli çalışmaları yapıyorlar. Önümüzdeki 1 sene içinde ben bunun hızlı bir şekilde gerçekleşebileceğine inanıyorum" dedi.
Ortalamaya bakılırsa Sabiha Gökçen’in havalimanı kullanmanın maliyetini yüzde 30 düşürdüğünü ifade eden Buğday, "Atatürk Havalimanı’ndan Ankara’ya uçmak istediğiniz zaman 170 -150 liraya uçabilirken, buradan 70 liraya uçabilirsiniz" dedi. 2007-2008 arasında dış hatta yüzde 28, iç hatta yüzde 9 arttığını belirten Buğday, "Dünyada en hızlı büyüyen ilk 3 havalimanı arasına gireceğimize inanıyorum. Şu anda ikinci sıradayız. Biz krizi bize daha yararlı olacak şekilde aşmayı planlıyoruz. Arz ve talep örtüşecek. Düşük ücretli havayolu şirketleri burada. Şu anki yoğunluğumuz onlarda. Ve buradan seyahat daha ucuz. Krizde düşük ücretli havayollarına yönelim artar" dedi. CİP kullananlar yüzde 100 arttı krizin ardından maliyetlerini düşürmek isteyen işadamlarının Sabiha Gökçen’e yöneldiğini belirten Buğday, "Kartlı, çok sık uçan ve CİP’yi kullanan yolcu sayısında büyük artış yaşanıyor. Business jetler de burayı kullanıyorlar. CİP kullanımında 2007-2008 arasında yüzde 100’lükbir artış var. 62 dış hat noktasına uçuyoruz şu anda. 24 tane iç hat uçuş noktamız var. 2009’da SunExpress ve Pegasus’un belli meydanlardaki gelişmelere paralel olarak uçuşlarını artırmalarıyla bu sayılar da artacak" dedi.
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın CEO’su Gökhan Buğday terminale otel yapıp kendimiz işleteceğiz. Yapılmakta olan yeni terminalde 8 uçak park yeri bulunacağını belirten Buğday, "Her kapıya 2 uçak aynı anda yanaşabilecek. Dolayısıyla 16 uçak aynı anda park edebilecek, ilave olarak da 4 kapı daha yapma imkânımız var. ihtiyaç olursa 24 uçağı da aynı anda kapıya yanaştırabileceğiz" dedi. Terminalin altında 4 katlı 4 bin 200 araçlık bir otopark da yaptıklarını belirten Buğday şöyle konuştu: "Binanın altına gömülü 4 kat bir otopark bu. Otopark da 2 tarafa genişleyebilecek modüler bir esnekliğe sahip. Bir otelimiz olacak. 120 odalı bir otel yapmayı planlıyoruz ve işletmesini de kendimiz yapacağız. 20 gün önce yapımına başladık. Ayrıca VIP terminalimiz de olacak" diye konuştu.