Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını üstlenen Limak, Hintli GMR ve Malezyalı MAHB ortaklığında kurulan İSG, Başbakan Erdoğan’a verdiği sözü tuttu. Havalimanı inşaat süresi 30 ay olmasına rağmen 500 milyon euroluk yatırımla 18 ayda tamamlanarak dün açıldı. 2’nci bir pist için ise çalışmalara başlandı. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "2012’de tamamlanacak yeni pist sayesinde Sabiha Gökçen inmekalkma kapasitesi bakımından en büyük havalimanı olacak ve pistimize Airbus 380’ler bile inebilecek" dedi
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın işletme hakkını üstlenen Limak Holding; GMR ve MAHB ortaklığında kurulan İSG sözünü tuttu, yeni terminal binası ve eklerininin açılışını yaptı, ikinci pistin yapımı için de düğmeye basıldı. 2012 yılında tamamlanması öngörülen pist sayesinde Sabiha Gökçen, uçakların inme-kalkma kapasitesi bakımından en yüksek kapasiteye sahip havalimanı olacak ve Airbus 380 tipi uçaklar rahatlıkla bu havalimanına inebilecek.
Havalimanının yeni terminal binasını inşaat süresi 30 ay öngörülmesine rağmen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın isteği doğrultusunda 18 ayda tamamlayarak bir rekora imza atan İSG tüm uçuş operasyonlarını Türk Hava Yollan’nın dış hat uçuşlarına başlayacağı 9 Kasım tarihinden itibaren yeni terminal binasına taşımış olacak İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve işletme AŞ’nin (İSG) ortaklarından Limak Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, havalimanının yolcu kapasitesinin şu an itibarıyla 6.1 milyona ulaştığını ve 2010’da bu rakamı 8.5 milyona çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, "50 milyon yolcu kapasitesini kaldıracak bir altyapı kuruldu" dedi.
Bu arada Sabiha Gökçen Havalimanı’nın açılışı dün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirildi. Tören öncesi konuşan Nihat Özdemir, Başbakan Erdoğan’a verdikleri söz doğrultusunda havalimanını rekor sürede tamamladıklarına dikkat çekerek, bunun kendilerine kârlılığı artırma anlamında 1 yıllık bir süre kazandırdığını da söyledi.
8.5 milyon yolcu
Hintli GMR Infrastructure ve Malezyalı MAHB’yle ihaleyi aldıklarında Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 4 milyon yolcusu olduğunu, bu yıl ise 6.1 milyona ulaştığını, 2 yıllık sürede yüzde 50 artış yakalandığını aktaran Özdemir, "2010’da 8.5 milyon yolcuya ulaşacağız. Bu süreçte Pegasus Havayolları uçuş noktalarının sayısını artırdı, Sun Express hiç yokken şimdi uçuş yapıyor, THY burayı üs yaptı. Havalimanı hesaplarımızın üzerinde bir gelişme gösterecek" diye konuştu.
Havalimanında 2’nci bir pist ihtiyacının olduğunu buna Savunma Sanayi Müsteşarlığının da destek verdiğini ve kamulaştırma için yaklaşık 100 milyon euroluk ödenek ayrıldığını söyleyen Nihat Özdemir, "2012’de bu pist biter ve bu pistle Sabiha Gökçen, inme-kalma kapasitesi bakımından en büyük olur" açıklamasını yaptı.
2’inci pistin 60 metre genişliğinde 3 bin 500 uzunluğunda olacağını aktaran Özdemir şunları söyledi: "Bizim bu havalimanına Airbus’ın A380’ini indirme hayalimiz var. Yeni pist bize bu imkanı verecek" Sabiha Gökçen Havalimanı’nın trafikten uzak, rahat otopark gibi özellikleriyle tercih edilir olduğunu da anlatan Özdemir, yakıtın bu kadar pahalı olduğu bir dönemde uçaklara sağlanan yanaşma kolaylığı sayesinde uçak şirketlerine avantaj sağladıklarını da aktardı.