İlk olarak 30 aylık süre içinde bitirilmesi öngörülen, fakat hükümetin isteğiye 18 ayda tamamlanan yeni terminal sayesinde, Sabiha Gökçen’in yolcu kapasitesi 6 milyon 100 bin kişiye ulaştı. Hedef 2010’da 8,5 milyon kişi...
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni terminal binasının açılışı, Başbakan Recep Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşti. Açılış öncesi düzenlenen basın toplantısına Sabiha Gökçen Havalimanı CEO’su Gökhan Buğday, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Malezyalı ortaklardan MAHB Yönetim Kurulıu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman, Hindistanlı ortaklardan GMR Infrastructure Yönetim Kurulu Başkanı G. M. Rao da katıldı.
7.5’LİK DEPREME DAYANIKLI
Burada konuşan Sabiha Gökçen Havalimanı CEO’su Gökhan Buğday, havalimanını hedeflenen süreden l yıl önce tamamladıklarını kaydetti. Buğday, proje için büyük bir şantiye kurduklarını ve havalimanının 296 ana taşıyıcı üzerinde 7.5 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olarak yapıldığını kaydetti. Yakında 328 odalı Türkiye’nin en büyük havalimanı otelini de hizmete açacaklarını kaydeden Buğday, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan 60’tan fazla havayolunun uçtuğunu söyledi. Buğday, havalimanının 9 Kasım’dan itibaren THY uçuşlarıyla uluslararası bir havalimanı haline geleceğini kaydederek, "9 Kasım’dan itibaren Moskova, Köln, Amsterdam, Hannover’e uçuşlar başlayacak" dedi.
Daha sonra soru cevap kısmına geçildi. Konuyla ilgili "Verdiğiniz fiyatın mantıklı olduğunu düşünüyor musunuz?" sorusuna cevap veren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Biz o gün teklif verdiğimizde havalimanının 4 milyon yolcusu vardı. 2 seneye yakın bir süre geçti. Bu terminalin yolcu kapasitesi 6.1 milyon ulaşmış vaziyette. Bu projenin süresi 30 aydı. 18 ayda bitireceğimizi taahhüt ettik. Acaba yapabilir miydik büyük endişemiz vardı. Bugün bir dünya rekoru hızıyla 1 yıl önce bitirdik. 2010 yılında 8.5 milyon yolcuya ulaşacağımız gözüküyor. Şu andan bugüne kadar hiçbir kötü duruma girmedik" diye konuştu.
Projede 7 bin işçi çalıştı
LİMAK Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan SG, hava limanının 20 yıllık işletme hakkını devraldıktan hemen sonra yeni terminalin yapımına başladı. 18 ayda 430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekare inşaatı tamamlayan İSG, toplam 500 milyon euroluk yatırım yaptı. İnşaat aşamasında yaklaşık 7 bin işçi çalıştı. 27 bin ton çelik, 280 bin metreküp beton, 64 bin metre kare granit kullanıldı. 122 adet klima santralı, 70 bin metrekare hava kanalı, 164 bin metre borulama yapıldı. Terminal içinde 4.718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark, 128 odalı havalimanı oteli, VIP binası ve apron manzaralı CİP bölümü yer alıyor.
TERMİNALİN açılışı öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Uçuşlar devam ediyor. 2 bin metreye yakın bir yer ilave ettik. 9 Kasım’dan itibaren THY’nin dış hat seferleri başladığı gün uluslararası bir havalimanı olacağız" şeklinde konuştu. Yeni bir pistin yapılıp yapılmayacağı sorusuna Özdemir, "ikinci pistin gerekliliği var. Savunma Sanayii Müsteşarlığı da aynı fikirde, ikinci pist yapılması için start verildi. Kamulaştırma planı yapılmakta. 2012’de pist bitirilmiş olacak. Hedefimiz olan 25 milyon yolcuya ulaşmış olacağız. 50 milyon yolcu kapasitesine kolaylıkla çıkabilir" diye cevap verdi.