Kosova Priştina Havalimanı’nın işletme hakkını 20 yıllığına devralarak imzayı atan Limak Holding, ulaştırma, liman, enerji ve havalimanı işlerini Limak Yatırım adlı bir şirkette toplayıp, yüzde 35’ini halka arz etmeyi planladığını açıkladı
Hintli ve Malezyalı ortaklarıyla Sabiha Gökçen Havalimanı’nı işleten Limak Grubu, ikinci havalimanı işletmesini Kosova’da yapacak. Kosova’da ilk imtiyaz sözleşmesi olma özelliği de taşıyan imzayla Limak, yanına aldığı yüzde 10 ortağı Fransız Aeroport de Lyon ile birlikte Priştina Havalimanı’nı 20 yıl işletme hakkını aldı. 140 milyon liralık yatırım yapacak Limak’ta asıl önemli gelişme Limak Yatırım’da olacak. Limak Yatırım CEO’sunun verdiği bilgiye göre Limak Yatırım 2011 ilk ya da ikinci çeyreğinde halka açılacak.
MEDİNE İÇİN ÇALIŞIYOR
Limak, Kosova için imza atarken bir yandan da Medine Havalimanı için çalışıyor. Medine ihalesi için Türkiye’den TAV da hazırlık yapıyor. Ancak Limak gelecek için önemli atılımlar peşinde. En dikkat çeken milyar doları aşacağı tahmin edilen halka arz. Limak Yatırım CEO’su Murat Dedeoğlu, bünyesinde altyapı ve enerji gibi bölümleri bir pakette toplandığı Limak Yatırım’ın yüzde 35’inin 2011’de halka açmayı planlıyor. Şirket bu proje için Merrill Lynch, Bank of America, Unicredit, Yapı Kredi Menkul’e sözlü yetki vermiş. Dedeoğlu, şirket bünyesinde; yurtdışındaki ulaştırma, liman, marina, enerji, havalimanları -ki şimdilik iki tane var- ve yer hizmetleri ile enerji üretim (Uludağ Elektrik), dağıtım ve ticaret şirketleri bulunduğunu belirtti. Dedeoğlu, Reuters’e yaptığı değerlendirmede "Halka açılacak Limak Yatırım, holdingin dışında bir şirket. İnşaat, turizm, çimento ve gıda işleri bu şirketin içinde değil" dedi. Halka arzın bir kısmı sermaye artışı bir kısmı da ortak satışı yöntemiyle olacağını dile getiren Dedeoğlu, arz geliriyle yapılacaklar için de şu ipuçlarını veriyor: "Takip ettiğimiz çok önemli altyapı ve enerji projeleri var. Örneğin, Medine Havalimanı, elektrik üretim özelleştirmeleri, Başkent Doğalgaz, Makedonya ve Kosova’daki özelleştirmeler, Hindistan’daki bin 200 km’lik otoyol özelleştirmesi, İskenderun Limanı, Hindistan’da özelleştirilecek 12 liman..." Dedeoğlu, yurtdışındaki emeklilik fonlarından ve Ortadoğu özel sermaye şirketlerinden teklifler geldiğini belirterek amaçlarının hisse satışı değil, halka açılarak çıkan fırsatları değerlendirmek olarak açıkladı.
’Cancun için teklif verdik’
LİMAK Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, Medine Havalimanı ihalesine hazırlandıklarını Meksika’daki Cancun Havalimanı için de teklif verdiklerini söyledi. Özdemir, havalimanları, enerji, altyapı yatırımlarında büyümek istediklerini, dünyadaki projeleri takip ettiklerinin altını çizdi ve ekledi: "Kosova ve Gürcistan’da da enerji dağıtım ihalelerine bakıyoruz." Dedeoğlu da, elektrik üretiminde şu anda 1.200 megavat (MW) ve 4 milyar kilovatsaate yakın kapasitesi olan Limak’ın termik santral yatırımı planı olduğunu belirterek "Uludağ Elektrik dağıtım bölgesi dışında bir bölge ile de ortaklık görüşmesi Başvurduğumuz izinler gelirse elektrik dağıtım portföyümüz 12’den 15 milyar kilovatsaate çıkacak. Hedef Türkiye’de 3 bin MW’a çıkmak" dedi.
Kosova devletine 20 yılda 450 milyon euro ödeyecek
LİMAK, Kosova’da önceki gün Priştina’da yapılan imza töreniyle 140 milyon euroluk yatırım taahhüdü verdiği havalimanı için imzaları attı. İmzaya göre Kosova’ya verilecek gelir payı, yüzde 18 ile başlayıp 20’nci yıl sonunda yüzde 50’ye kadar çıkarak ortalama yüzde 39.92 olacak. Kosova Ekonomi Bakanı Ahmet Shala’nın verdiği bilgilere göre Kosova bu anlaşmayla 20 yılda 450 milyon euroluk gelir elde edecek. Limak, bugün için 1.4 milyon olan yolcu sayısını önce 2 orta vadede 4 milyon kişiye çıkarmayı hedefliyor. Limak Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bacaksız da, Priştina’nın Balkanlar’ı Avrupa’ya bağlayan Kosova’nın dünyaya açılan kapısı olacağını dile getirdi.