İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, Dünya Düşük Maliyetli Havayolları Kongresi (World Low Cost Airlines Congress) tarafından "Dünyanın En İyi Havalimanı" seçildi.
Kısa zaman içerisinde yapmış olduğu atılımlarla havacılık sektörünün yükselen yıldızı haline gelen, yolcu sayısındaki artışlarla 2009 ve 2010 yıllarında dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG), İngiltere’nin Başkenti Londra’da bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen, Dünya Düşük Maliyetli Havayolları Kongresi’nde (World Low Cost Airlines Congress) ’Dünyanın En İyi Havalimanı’ ödülüne değer görüldü. Havalimanı terminal binası işletmecisi olan İSG’ye bu ödülü kazandıran etkenler arasında; geniş ve ferah bir perspektife sahip terminal binası, modern mimarisi ve altyapı yatırımları, her türlü ihtiyaca cevap veren yolcu dostu havalimanı olmasının yanı sıra, havayollarının ilgisini farklı pazarlama stratejileri ile çekmesi, havayollarına sağlanan destek ve operasyonel mükemmellik yer alıyor. Kongre’nin gala gecesinde takdim edilen ’Dünyanın En İyi Havalimanı’ ödülünü İSG adına, Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın aldı. Tamamen havayollarının değerlendirmesi ve aday göstermesi ile verilen ödülde, 38 havayolu oy kullandı. İlk elemede 20 olarak açıklanan havalimanı sayısı ikinci aşamada 6’ya düştü.
38 HAVAYOLU OY KULLANDI
Ryanair’ın da ’Dünyanın En İyi Havayolu’ seçildiği kongrede, İSG birinciliğe kısa listeye kalan Budapeşte, Bremen, Jacksonville, East Midlands, Edinburgh ve Kopenhag havalimanlarının arasından sıyrılarak ulaştı. Geçen yıl ise aynı ödüle Marsilya Havalimanı layık görülmüştü.
HEDEFİMİZ 11 MİYON YOLCU
İSG CEO’su Gökhan Buğday, "Budapeşte, Kopenhag, Edinburgh gibi önemli havalimanlarını havayollarının tercihi ile geride bırakarak bu ödülü almamız bizim için kıvanç vesilesi oldu" dedi. Gelecek hedeflerinden de bahseden Buğday, "Terminalimizde yolcularımıza ve havayollarına ayrıcalıklar sunuyoruz. Halihazırda, aylık ortalama 1 milyon yolcu ağırlıyoruz. 2009 yılında 6.6 milyon yolcunun geçtiği havalimanımızda, 2010 yılında 11 milyon yolcu sayısına ulaşacağız" diyerek sözlerini tamamladı.
Havacılık endüstrisindeki önemli havayollarının yöneticilerinin konuşmacı olarak yer aldığı, 300’den fazla katılımcının hazır bulunduğu kongre içerisinde verilen ödüller bu yıl 4. kez sahiplerini buldu.
SEKTÖRE KATKI SAĞLIYOR
Kongrede; düşük maliyetli havayolları, sektörün geleceğine ilişkin stratejiler, yenilikler ve fırsatlar değerlendirilirken, geleceğin yıldızları da ödüllendirilerek sektöre katkı sağlanıyor. İSG’nin uluslararası ödülleri
Güney Avrupa kategorisinde "Yüksek Övgüye Değer Ödülü", Avrupa Güzergâh Geliştirme Forumu-Routes (Mayıs 2010)
Kapasitesi 5-10 milyon arasında değişen havalimanları arasında "Dünyada Yolcu Trafiğini En Fazla Artıran Havalimanı", anna.aero (Mayıs 2010)
"Yılın En Büyük Turizm Yatırımı", Eurobank Tekten ile Capital ve Ekonomist’in ortaklaşa düzenlediği ’Türkiye’nin En Başarılı Turizm Yatırımları 2010’ araştırması (Haziran 2010)
Turizm Seyahat kategorisi "Halkın Favorisi", 8. Altın Örümcek Web Ödülleri (Haziran 2010) aldı.
İSG’nin terminali ve eklerinde
4.718 araç ve 72 otobüs kapasiteli 4 katlı otopark,
Kara ve hava tarafından ayrı girişleri olan 4 katlı ve 128 odalı havalimanı oteli,
112 adet check-in kontuarı, 24 adet şelf check in kontuarı, VIP binası ve apron manzaralı CİP bölümleri,
8 adet en büyük gövdeli (IATA kod E) veya 16 adet orta gövdeli (IATA kod C) uçağa eş zamanlı hizmet verilebilecek çoklu uçak park ettirme sistemi,
400 m2 konferans salonu, yiyecek ve içecek sektörünün önde gelen markalarının hizmet verdiği 5.000m2 restoran ve cafe alanı,
4.500 m2 lik duty free alanında uluslararası düzeyde duty free mağazaları bulunmaktadır
İSG’nin kısa tarihçesi
Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan İSG, istanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda mevcut terminallerin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonları ve havalimanı oteli ile CİP tesislerini 20 yıl süre ile işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldı, İstanbul Sabiha Gökçen’in 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon Euro karşılığı devralan İSG, 500 milyon Euro’luk yatırım yaptı. İstanbul Sabiha Gökçen’in hızlı büyümesine katkıda bulunacak ve yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkaran toplam 320 bin m2’lik yeni terminal binası ve ekleri uluslararası normlarda, modern bir mimari anlayışı ile çevreci bir yapı olarak inşa edildi ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete alındı.