Limak, Mısır’da halk hareketinden bu yana en büyük ihaleyi Kahire Havalimanı işiyle aldı. Yönetim Kurulu Üyesi Özdemir ‘Türkler için iş almak zorlaştı’ endişesinin yersiz olduğunu söyledi.
TÜRKİYE’NİN önde gelen müteahhitlik şirketi Limak, Arap ülkelerinde daha çok demokrasi için başlayan Arap Baharı’ndan sonra bölgede ilk büyük ihaleyi kazanan şirket oldu. Tunus’tan alevlenen halk ayaklanması, Mısır’a 25 Ocak’ta ulaşmıştı. Bu tarihten sonra Türk şirketleri, ülkedeki işlerini kapatıp, işçileriyle dönmüşlerdi. Ancak bu gidiş Limak’ın devrim sonrası en büyük ihale olan 387 milyon dolarlık teklifiyle aldığı Kahire Havalimanı genişletilmesi projesiyle sona erdi. Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, Star’a yaptığı açıklamada Mısır’da Eylül ayında seçimlerin yapılacağını ve istikrarın yavaş yavaş tesis edilmeye başlandığını göz önüne alarak ihaleye katılmaya karar verdiklerini söyledi. Arap Baharı sonrası Türk müteahhitlerinin Libya, Mısır, Ürdün gibi bölgelerden ‘iş alınamaması’ endişesinin yersiz olduğunu söyleyen Ebru Özdemir “Türk şirketleri Batılı şirketlerle masaya eşit şartlarda oturuyor. Türkler’in yaptıkları işin kalitesi ortada. O nedenle, Arap Baharı sonrasında Türkler’in bu ülkelerden iş almasının zorlaşacağına dair endişeler gereksiz. Yeni aldığımız ihale bunun en somut örneği. Üstelik yeni projelere de bakıyoruz” diye konuştu.
Dünya Bankası garantisi var
Limak’ın kazandığı ihaleninin Dünya Bankası garantisinde olduğunu belirten Ebru Özdemir, projeyle ilgili de şu bilgileri verdi: “Kahire Havalimanı’nın 3 no’lu terminalinin yıllık yolcu kapasitesinin yükseltilmesi, pistlerin A380 uçaklarına hizmet verebilmesi için genişletilmesi ve ilave tesislerin yapılmasını kapsayan proje imzalandı. Projeye, teminat mektubunun verilmesi için de 31 Ağustos tarihi son gün olarak belirlendi.”
Verilen bilgiye göre, Kahire Uluslararası Havalanı 3 no’lu terminalinin yıllık yolcu kapasitesinin 3.5 milyondan 7.5 milyona çıkarılması ve pistlerin genişletilmesi kısımlarını içeren projenin inşaatının 31 Ocak 2012 yılında başlayarak 3 yıl içerisinde tamamlanması planlanıyor. Proje, 340 bin metrekarelik alanda apron, taksi yolu ve bağlantı yollarının yapımını, 3 no’lu terminale entegre edilecek yeni terminal ve otel ile yeni bir iskele bloğu inşasını kapsayacak. Ayrıca projenin içerisinde yaklaşık 168 bin metrekarelik kapalı alan inşaatının gerçekleştirilmesinin yanı sıra, saatte 4 bin 400 bagaj kapasiteli handling sistemi de yer alacak.
MÜTEAHHİTLER BİRLİĞİ
Risk altındaki para 1.6 milyar dolar
Kuzey Afrika ve Ortadoğudaki isyanlar, özellikle de Libya’daki iç savaş Türk müteahhitleri zarara soktu. 18.4 milyar dolarlık proje üstlenen Türk müteahhitler, 1.6 milyar dolar tahsil etmeyi bekliyor. Müteahhitler Birliği’nin verilerine göre Türk müteahhitleri Libya’da 18.4 milyar dolarlık projeyi üstlenmiş durumda. Şu an ise 1.6 milyar dolar tahsil etmeyi bekliyorlar. Ancak Libya bankalarında sadece 100 milyon dolar nakit tutar kaldığı açıklandı. Türk müteahhitlerinin Libya’da kalan makina ve ekipmanlarının değerinin de 1 milyar dolar olduğu açıklandı.