Mısır’da 25 Ocak’ta başlayan halk ayaklanması ve Hüsnü Mübarek’in devrilmesinin ardından yapılan en büyük ihaleyi Limak Holding kazandı. Kahire Uluslararası Havalimanı yenileme ve yolcu kapasitesinin yükseltilmesi için açılan ihaleyi 387 milyon dolarlık teklifiyle kazanan Limak, Mısır’ın yeni düzeninin "güven" simgesi olarak nitelendirilen projenin inşaatını 3 yıl içinde bitirecek.
MISIR’da 25 Ocak’ta başlayan halk ayaklanmasının ardından Hüsnü Mübarek’in devrilmesini sağlayan ‘Arap Baharı’ süreciyle yaşanan değişim sonrasının en büyük ihalesini Limak Holding kazandı. Kahire Uluslararası Havalimanı yenileme ve yolcu kapasitesinin yükseltilmesi için açılan ihaleyi 387 milyon dolarlık teklifiyle en düşük teklifi vererek kazanan Limak, 3 numaralı terminalin yıllık yolcu kapasitesinin yükseltilmesi, pistlerin genişletilmesi işlerini ve ilave tesisleri yapacak. İstanbulSabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda ortak olduğu Hintli GMR Infrastructure ile birlikte ihaleyi alan Limak Holding, en geç 31 Ocak 2012’de başlaması gereken inşaatı 3 yıl içinde bitirecek ve havalimanının tesis işletme ve bakım onarım çalışmaları için tesisi bir yıl işletecek. Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, "Mısır’da risk görmüyoruz. Mısır’ın geleceğine inanıyoruz ve yatırım yapılabilir bir ortam olduğunu görüyoruz" dedi.
Mısır’da güven için önemli
Limak İnşaat Genel Müdürü Feyiz Genç de, "Mısır’da yeni düzenin güven kazanması için çok önemli bir proje. Bu nedenle projenin sıkıntısız gerçekleştirilmesini istiyorlar" derken, Limak olarak Mısır’da hiçbir risk görmediklerine dikkat çekti. Genç, "Sözleşmesini imzaladığımız, Kahire Havalimanı’nın kapasitesini artıracak ve böylece Mısır’ın refahına katkıda bulunacak bu projenin gerçekleştirilmesi Mısır’a güvenin en önemli belirtisi olacaktır" diye konuştu. Havalimanında yapılacak proje hakkında bilgi veren Feyiz Genç, şunları söyledi: "Projenin inşaatının en geç 31 Ocak 2012’ye kadar başlaması gerekiyor. Mısır’daki olaylardan dolayı herhangi bir erteleme yapılmış değil, sözleşme kapsamında 6 ay süre veriliyor. İnşaata en geç bu tarihte başlayarak, 3 yıl içerisinde tamamlamamız gerekiyor. İnşaatı tamamladıktan sonra 1 yıl operasyona müdahil olacağız. Havalimanı işletmesi değil, inşa ettiğimiz tesislerin işletmesini ve bakım ve onarımını üstleneceğiz. 1 yıl daha opsiyonel işletme hakkımız bulunuyor. Mısır’daki bu operasyonumuz en az 4, en çok 5 yıl sürecek."
7.5 milyon yolcu
Feyiz Genç, proje kapsamında yapılacak inşaatları şöyle sıraladı: "Toplam 338 bin metrekare apron, taksi yolu ve bağlantı yollarının yapımının yanısıra 3 nolu terminal binasına entegrasyon sağlanarak, toplam 168 bin metrekare kapalı alanı olan yeni terminal binası, iskele bloğu ve otel binasının inşaatını yapacağız. Hava ve kara sahasındaki ilgili altyapı ve yakıt hidrand tesislerinin yapımının yanında, çevre düzenlemesi, VIP ve CIP alanları ile Duty-free alanları, ayrıca saatte 4 bin 400 bagaj kapasiteli bagaj aktarma sistemleri kurulacak. Kahire Uluslararası Havalanı 3 no’lu terminalinin yıllık yolcu kapasitesi 3.5 milyondan 7.5 milyona çıkarılılacak."
Şarm El-Şeyh’te yeterlilik aldı
FEYİZ Genç, Limak İnşaat’ın Mısır’ın bir diğer şehri olan Şarm El-Şeyh’te de bir yeterlilik aldığını, yakında bunu da açıklayacaklarını söyledi.
İhaleye TAV da katıldı
LİMAK ve Hintli ortağının kazandığı ihaleye, İspanyol OHL Grup, Bouygues ve Orascom, Bin Ladin Grup, Hintli L&T ve Türkiye’den TAV da teklif verdi. TAV’ın yanında yerel ortakları Hasan Allam ve CCC yer aldı.
Projeye neler dahil olacak
7 adet bagaj alım bantları
28 adet yolcu köprüsü
77 adet check-in bankosu
65 adet pasaport bankosu
Özel güvenlik sistemleri
Havalimanı özel kontrol ve otomasyon sistemleri (IT)
Asansör ve yürüyen bantlar
Mısır üzerinden Afrika’ya açılacağız
FEYİZ Genç, Mısır’ın Limak için önemine dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Çünkü biz Mısır’ı Afrika’ya açılan bir kapı olarak görüyoruz. Mısır’da ve aynı zamanda Afrika’da pek çok proje ve yatırım gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu amaçla Afrika Kıtasında yer alan tüm ülkeler ilgili birimlerimizce izlenmekte olup, gerek Mısır’da gerekse diğer Afrika ülkelerinde gündemde olan projelerle ilgili gereken adımlar atılıyor."