Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını alan İSG, toplam 2.1 milyar euroluk kira bedelinin ilk taksitini ödedi.
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını alan istanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve işletme AŞ (İSG), 76 milyon 514 bin 851 euroluk ilk kira bedelini ödedi.
Yaklaşık 3 yıl önce gerçekleştirilen özelleştirme ihalesini kazanan Limak Holding, GMR VE Malaysia Airports Holding konsorsiyumu tarafından kurulan İSG. sözleşme kapsamındak kira bedelini Savunma Sanayi Müsteşarlığı adına Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül’e sundu.
Bakan Gönül, Sabiha Gökçen’in başarılı bir Yap işlet Devret Modeli olduğunu vurgulayarak, kira gelirlerinin savunma sanayini güçlendirme ve modernleştirme çalışmalarında kullanılacağını söyledi.
Gönül, "YİP modeli çerçevesinde 2 milyar 175 milyon euro kullanım bedeli 20 yıl içinde taksitlerle ödenecek. Bu bedel savunma sanayinin gelişimi için kullanılacak. Bu başanlı YİP modeli, İstanbul-İzmir arası 13 milyarlık bir proje YİP olarak gündeme getirildi. Bu güzel örnek diğer projelere de cesaret verdi"şeklinde konuştu.
Kira bedeli ile iglili dün istanbul’da düzenlenen sembolik ödeme töreninde konuşan İSG Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Sabiha Gökçen’in Türk havacılık tarihindeki en önemli Yap-işlet-Devret (YİP) modeli olduğunu vurguladı.
Özelleştirme ihalesi neticesinde Sabiha Gökçen Havalimanı’nın rekor büyümelere imza attığını kaydeden Özdemir bu çerçevede alınan ödüllerin ve zamanında ödenen kira bedellerinin başannın bir kanıtı olduğunu ifade etti.
Özdemir, elde edilen başarının Türk ekonomisine ve büyüyen Türkiye’ye bir güven olarak algılanabileceğini kaydederek, "2001 yılında başlayan serüvenin 2010 yılında başarıya ulaştığını görüyoruz. Sabiha Gökçen aktif pazarlama yolları ile havayollarının da dikkatini çekti. 2001 yılında 7 bin olan yolcu sayısı tüm ezberleri bozarak hedeflerinin çok üzerine çıkmştır. Sabiha Gökçen Havalimanı yolcu sayısındaki artış ile 2009 ve 2010’da dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı haline geldi. 2010’da yüzde 70 büyüme ile 11.6 milyon yolcu sayısına ulaşıldı. Kısa zamanda gerçekleştirdiğimiz adımları yurtiçi ve yurtdışındaki sayısız ödül ile taçlandırdık" şeklinde konuştu.
Nihat Özdemir, "iç hat yolcu sayısı yüzde 69 artış ile 7 milyon 665 bin’e dış hat yolcu sayısı ise yüzde 88 büyüme ile 3 milyon 933 bin rakamına ulaştı. Şu anda 66 dış hat, 29 iç hat noktasına ualştık. Hizmet verdiğimiz havayolu sayısı 47. 2011 yılında da teraminalimizde 16 milyon yolcuya hizmet vermeyi ve bu şekilde dünya sıralamasında yolcu kapasitesi açısından da ilk 100 havalimanı haline gelmeyi hedef haline getirdik. Türk sivil havacılığının değil, Türk ekonomisi ve içinde bulunduğumuz coğrafyanın en önemli YİP modelini başarıya ulaştırdık" diye konuştu.