Limak Holding, İMKB’de 2011’in en iddialı oyuncularından biri olmaya hazırlanıyor. Bünyesinde bulundurduğu turizmden, enerjiye, havaalanı işletmelerinden, çimentoya, gıdaya kadar uzanan geniş bir alanda faaliyet yürüten şirketlerini, çeşitli hisse oranları ile Limak Yatırım çatısı altında toplayan Limak, Mart’ta halka arz için resmi başvuruyu yapacak.
2 milyar dolara varan cirosu ve 20 bin çalışanı ile yatırım odaklı bir grup olarak öne çıkan Limak, halka arzdan gelecek kaynağı da yine yeni yatırımlarında kullanacak. Dediğimiz gibi bu yönü ile İMKB’de tüm dikkatleri üzerine toplamaya aday.
Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, halka arz ile ilgili planlarını aktardığı toplantıda adını açıklamasa da çimentoda iddialı bir alımın sinyallerini vermişti. Toplantıdan hemen iki gün sonra da Set Grup’un satın alınması kararı açıklandı.
Grubun yurt dışı yatınmları da sürade ilerliyor. Kosova’dan, Gürcistan’a, Suudi Arabistan’dan, Pakistan’a kadar uzanan geniş bir hatta yatırımları sözkonusu. Ancak ilginç bir pazara ilişkin de iddialı projeler planladıklarını öğrendik Limak yönetiminin. Limak, ilk kez bir yerli ortak ile 2001 yılında girdikleri Hindistan pazarında otoyol ve liman işletmeciliği konusunda bir dizi projenin peşinde koşuyor. Toplam yatırım bedeli 1 milyar doları bulacak iki ayrı otoyol ve liman işletmeciliği konusunda ön yeterlilik almış Limak.
Delhi-Mumbai arasında biri 95 diğeri 220 kilometrelik iki otoyolun inşaası ve 26 yıllığına işletmesi konusunda çalışma yürütülüyor. Proje, Patel adlı Hindi bir firma ile birlikte oluşturulmuş.
Ortaklıkta hisselerin yüzde 60’ı Limak’a, yüzde 40’ı Patel’e ait. Hindistan’daki projelerin yürütmesini, Nihat Özdemir ile birlikte Limak’ın diğer ortağı Sezai Bacaksız’ın küçük oğlu İnşaat Yüksek Mühendisi Serdar Bacaksız gerçekleştiriyor.