İSTANBUL’un 3’üncü Havalimanı ihalesini kazanan konsorsiyumda yer alan Limak Holding’in Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Bacaksız, projeye yönelik eleştirilere ilişkin, "Normal karşılıyoruz. Bu tür büyük projeler herkesi ilgilendiriyor. O yüzden dünyanın her yerinde böyle büyük projelere eleştiriler oluyor. Yapıcı olan eleştirilerin hepsini dikkate alıyoruz. Bunlar şevkimizi kırmıyor. Aksine projeyi bir an evvel eksiksiz bitirerek en güzel cevabı vermek istiyoruz. Eskiden ’Japonlar yapmış’ derdik. Şimdi bizim de amacımız Türkler yapmış’ dedirtmek" diye konuştu.
ÇÖPLER KUŞLARI CEZBEDİYOR
Kamuoyunda sık sık gündeme gelen projenin kuşların göç yolu üzerinde olması nedeniyle oluşabilecek riskler konusunda ise Bacaksız, şöyle konuştu: "Aslında İstanbul’un her yeri kuşların göç yolu. Biz bu konudaki en etkili çözümü geliştirmenin peşindeyiz. Yeni havalimanı projesinin çok yakınında İstanbul Buyükşehir Belediyesi’ne ait bir katı atık değerlendirme tesisi var. Şu anda bu konuda neler yapılabileceğine bakıyoruz. Belediyeden bu tesisin taşınmasını talep ettik. Çünkü bu çöpler başta martılar olmak üzere kuşları cezbediyor. Martılar da uçaklar için en tehlikeli kuşlarlardan. Kuşlar burası taşınsa da bir süre daha aynı yere gelmeye devam edebiliyorlar. O nedenle bu alışkanlıklannı kaybetmeleri için daha proje inşaatı devam ederken biz atık merkezinin taşınması konusunda Belediye’den talepte bulunduk. Görüşmelerimiz sürüyor." Kuş göç yolu tartışmalannı noktalandırmak üzere şu anda 3 ayrı rapor hazırlattıklarını kaydeden Bacaksız, "Bilini bizim ekiplerimiz hazırlıyor. Biri uluslararası bağımsız bir kuruluş tarafından, biri de Türkiye’deki bağımsız araştırmacılardan oluşan ekipler tarafından yürütülüyor. Deneysel kuş radarlarını kullanmanın yollarına bakıyoruz" dedi.
Uluslararası sermaye yok demek yanlış
PROJENİN ilk etabının 4.6 milyar Euro’luk finansman paketinin tamamlandığını kaydeden Serdar Bacaksız şunları anlattı: "Şu an sözleşmelerdeki son düzeltmeler üzerinde çalışılıyor. Birkaç haftaya kadar imza töreni gerçekleşir diye tahmin ediyorum. Pakete 3’ü kamu; Ziraat, Halk ve Vakıfbank ve 3’ü de özel; Denizbank, Finansbank ve Garanti olmak üzere 6 banka katıldı. Yeni Havalimanı’nın finansmanına hiç yabancı banka katılmadı gibi yorumlar geliyor. Buna tam olarak katılmıyorum. Çünkü Denizbank’ın da, Finansbank’ın ve Garanti’nin de hakim ortakları yabancı bankalar. Bu bankaları sadece yerli banka olarak tanımlamak doğru değil. Bu paket için Rusya’da, İspanya’da ve Yunanistan’da toplanan kredi komitelerinden onay alındı. Bu açıdan bakıldığında finansmana uluslararası sermaye de katıldı."