Limak, öğrenciler tarafından ‘En İyi Havalimanı İşletmecisi’ seçildi

02.06.2014

Türkiye’de İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı ve Kosova’da Priştina Uluslararası Adem Yaşari Havalimanı’nın ortaklarıyla beraber işletmeciliğini yapan Limak adına ödülü alan Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, “Uluslararası standartlarda, yoğun emek ve dikkatle yapılması gereken bir işi başarıyla yürüterek, dünyaya örnek olacak işletmeler yaratmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.


Türkiye’nin havacılık ve uzay bilimleri alanında tek ihtisas üniversitesi olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nde eğitim gören öğrenciler, 2. Havacılık İşletmeciliği Ödülleri Programı kapsamında havacılık sektörünün en iyilerini seçti. Ulaştırma alanında Türkiye’de ve yurt dışında önemli yatırımlara imza atan Limak, üniversitenin İşletme ve Ekonomi Kulübü tarafından gerçekleştirilen araştırma sonucunda, Türkiye’nin “En iyi havalimanı işletmecisi” seçildi.

İşletmesini gerçekleştirdiği yurt içinde İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (ISG) ve yurt dışında Priştina Uluslararası Adem Yaşari Havalimanı (PIA)’ndaki işletmecilik başarısıyla ödüle layık görülen Limak adına ödül törenine katılan Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, havacılık sektöründe geleceğin profesyonellerinin elinden ödül alıyor olmanın büyük bir mutluluk olduğunu söyledi. Havalimanı işletmeciliğinin tüm dünyada uzmanlık isteyen çok özel bir alan olduğunu belirten Özdemir, “Verdiği hizmet açısından uluslararası standartlarda olması zorunlu olan bir havalimanını, bu standartlara uygun olarak yönetmek, dikkat ve yoğun emek isteyen bir iş... Biz de ISG ve PIA’da bu gayret ve dikkatle işletmecilik yapıyoruz. Ortaklarımızla işletmesini üstlendiğimiz ISG, bugün dünyada örnek alınan ve Türkiye için gurur kaynağı olan birişletme halini almıştır” dedi. Özdemir, ISG ve PIA’daki işletme prensiplerini, deneyim ve birikimi İstanbul Yeni Havalimanı projesine de aktarmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de sivil havacılığın gelişimi açısından Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nin önemli bir boşluğu doldurduğunu ifade eden Ebru Özdemir, “Yaptığımız işin akademik temelde değerlendirildiği bir ortamda değer bulduğunu görmek bizi son derece mutlu etti. Bu nedenle tüm çalışanlarımız adına Türk Hava Kurumu Üniversitesi öğrencilerine teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı hakkında

Limak, GMR ve Malezya Havalimanları ortaklığında kurulan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş., yap-işlet-devret modeliyle yapılan özelleştirme ihalesini kazarak, mevcut terminalin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonları ve havalimanı oteliyle CIP tesislerinin 20 yıl süreyle işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldı. Yapılan ek yatırımlarla işletme süresi 2030 yılına kadar uzatıldı.

Türkiye’de havacılık sektörünün en önemli yap-işlet-devret projelerinden birine imza atan Limak, GMR ve Malezya Havalimanları Konsorsiyumu, Limak İnşaat’ın üstlendiği havalimanı ve eklerinin inşasını18 ay gibi rekor bir sürede tamamlayarak, 31 Ekim 2009’da hizmete açtı.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (ISG), 2009 ve 2010 yıllarında, Airport Council International tarafından dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı seçildi. 2008 yılında yıllık yolcu sayısı sadece 4,4 milyon iken, 2009’da %50 büyüyerek 6,6 milyon yolcuya ve 2010’da %76 büyüyerek 11,6 milyona ulaştı. 2011 yılında ISG, toplam 13,7 milyon yolcu, 2012 yılında 14,9 milyon yolcu ve 2013 yılında yaklaşık 19 milyon yolcu ağırladı.Havalimanı, 2013 yılında yine Airport Council International tarafından 10-25 milyon yolcu kapasiteli havalimanlarındaki yolcu sayısı artışına göre yapılan sıralamada dördüncü kez birinci oldu. ISG, 2014 yılının ilk dört ayında ulaştığı % 40’lık büyüme ile başarısını artırarak sürdürüyor. İnşaatında kullanılan sismik izolasyon yapılarıyla 2010 yılında Amerikan Risk Management dergisi tarafından ‘Dünyanın en güvenli 5 yeri’ arasında gösterilen ISG, çevreye en az zarar verecek şekilde, ileri teknoloji, fiziki altyapı ve eğitimli insan gücüne yatırım yaparak modern ve çevre dostu bir terminal işletmeciliği modeli uyguladığı için, 2012 yılında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından ‘Yeşil Kuruluş’ unvanına hak kazandı.

Priştina Uluslararası Adem Yaşari Havalimanı Hakkında

12 Ağustos 2010 tarihinde Kosova Devleti ile imzalanan İmtiyaz Sözleşmesi uyarınca Priştina Uluslarası Adem Yaşari Havalimanı (PIA), 4 Nisan 2011 tarihinde yüzde 90 hissesi Limak Yatırım ve Limak İnşaat tarafından sahip olunan Limak Kosovo International Airport JSC’ye yap-işlet-devret modeli kapsamında 20 yıl süre ile devredildi. Proje kapsamında iki yıl gibi bir süre içinde yapımı tamamlanan havalimanı yeni terminal binası ve ilave tesisleri, 23 Ekim 2013 tarihinde hizmet vermeye başladı.

Gerçekleştirilen yatırım kapsamında, uluslararası normlarda, modern mimari anlayışıyla, çevre dostu ve akıllı bina olarak hayata geçirilen 42 bin metrekare kapalı alana sahip yeni terminal binasının yanı sıra 110 bin metrekare apron, yeni hava trafiği kontrol kulesi inşası, havalimanı ulaşım yollarının rehabilitasyonu, 1750 araç kapasiteli otopark, yakıt depoları ve bağlantı yollarının yapımı da gerçekleştirildi. Limak Kosova, PIA’da, terminal ve otopark işletmesinin yanı sıra yer hizmetleri, uçak yakıt, kargo ve PAT (pist, apron, taksi yolları) işletmeleri ile, bunların bakım ve onarımından da sorumludur.

Havalimanında faaliyet gösteren havayolları tarafından en çok uçuş düzenlenen 3 ülke, Almanya, İsviçre ve Türkiye’dir. Priştina Uluslararası Havalimanı 2013 yılında 1 milyon 900 bin uluslararası yolcu ağırladı.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X