Limkon Meyve Suyu Konsantre Tesisleri

Limkon Meyve Suyu Konsantre Tesisleri, Adana Hacı Ömer Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde, 13 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 40 bin metrekare alan üzerine inşa edilerek resmi açılışı 14 Mayıs 2008 tarihinde yapıldı.

Limkon planladığı ikinci tesisin temel atma törenini Kasım 2022’de gerçekleştirmiştir. Toplam 200 milyon TL yatırım ile 2023’ün ikinci çeyreğinde tamamlanarak devreye alınacak yeni tesis, bölgede çoğunluğu kadın olmak üzere 5 bin yeni çiftçiye sözleşmeli iş imkanı sağlayacak. Ayrıca domates üretimindeki ekilebilir alan 7 bin dekara yükselecek. Tesislerde, meyve suyu konsantresi ve meyve püresinin yanı sıra domates salçası da üretilmektedir. Limkon’un ürün portföyünde konvansiyonel meyve suyu konsantreleri, organik meyve suyu konsantreleri, konsantre olmayan (NFC) meyve suları ve taze sıkılmış meyve suları ile meyve aromalı içecekler de bulunmaktadır.

Limkon her yıl olduğu gibi, 2022 yılında da, Türkiye’de narenciye ürün işlemede ilk sıralarda yer almıştır. Ayrıca nar, elma ve vişne çeşitleri başta olmak üzere birçok meyveyi işlemeye de devam etti. Özellikle yurt dışındaki organik konsantre taleplerini karşılayabilmek için organik konsantre üretimini her yıl artırmakta ve 2022 yılında da uluslararası organik sertifikalar ile organik ürün pazarında büyümek için çalışmalarına devam etmektedir. Organik üretim miktarlarındaki artışın yanında, organik ürün çeşitliliği ile yelpaze genişlemekte ve satış rakamları yükselmektedir. Elma, vişne, nar, siyah havuç suyu konsantreleri ve püreleri bu ürünlerden bazılarıdır. Ayrıca fabrikada elde edilen doğal meyve aroma ve yağları satışları artan trendler arasındadır. Fabrikada, kullanılan ham maddenin tümü değerlendirilmekte olup, ürün eldesi yanında kabuklar ve posalar da farklı sektörlerde girdi olarak değerlendirilmektedir.

Limkon 2022’de plastik kullanım azaltma çalışmalarını devam ettirdi. Ayrıca, 2022 yılı sonunda devreye aldığı Güneş Enerjisi Santrali projesi ile yenilenebilir enerji kullanarak karbon salımı miktarını düşürdü. Bu sayede % 35’lik enerji tasarrufuyla sürdürülebilirlik çalışmalarına katkı sağlanması planlanmaktadır.

Konsantre ürün ihracatı 32 ülkeye toplam satıştaki % 50 payla gerçekleştirilmiş olup, müşteri portföyüne yerli ve yabancı yeni firmalar eklenmiştir. Limkon 2022 yılında da Uzak Doğu ihracatında ürün çeşidi ve ihracat miktarındaki artış hedefini büyütmeye devam etti. Şirket taze portakal suyu, NFC (not-fromconcentrate) meyve suları ve meyveli içecek ürünlerini, tescillediği “Pomona” markasıyla satmaya devam etti. Her yıl yeni Ar-Ge çalışmalarıyla soğuk çay ve farklı meyveli/ aromalı içecek grubunda ürün yelpazesini genişletmektedir.

ADM Wild’in ortaklığıyla, fabrikada ilk etapta 5 milyon euro tutarında hat yatırımı yapılmıştır. Meyve suyu, aroma ve compound ürünlerinde dünya lideri olan ADM Wild Gıda şirketiyle yaptığı ortaklık anlaşmasına göre, ithal edilen compound ürünlerinin üretimine Limkon bünyesinde devam edilmektedir. Bu ürünlerde ithalatı düşürüp, cari açığı azaltmada katkı sağlamanın yanı sıra, ürettiği konsantre ürünler için yeni bir pazar yaratılmıştır. Limkon, ADM Wild şirketinin compound ürünlerdeki deneyimini ve başarısını, kendi yarattığı Pomona markasıyla birleştirerek, Türkiye pazarına özel karışımlı meyveli içecek sunma çalışmalarını sürdürmektedir.

Sosyal sorumluluk projesi “LimkonYouthZone” kapsamında, 2022 yılında da www.limkonyz.com sitesi üzerinden staj başvuruları almayı ve meyve suyu konsantresi üretimiyle ilgili bilgiler paylaşmayı sürdüren Limkon, her yıl olduğu gibi 2022 yılında da 30’dan fazla öğrenciye fabrikasında staj yapma olanağı sundu.


Proje Videosu
 
 
Proje Fotoğrafları
Sitemizde, siz misafirlerimize daha iyi bir web sitesi deneyimi sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Ziyaretinize varsayılan ayarlar ile devam ederek çerez politikamız doğrultusunda çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.
İzin ver
Reddet
X
X